fredag 11 mars 2011

1/4 avklarad

Maria påpekade att jag nu gått en fjärdedel av min graviditet. Det hade jag inte ens tänkt på.

Nu är det alltså "bara" tre fjärdedelar kvar!! Dessutom tror varken jag eller läkarna att jag kommer gå hela tiden ut med tanke på de blodstörningar jag har. Dessa blodstörningar ger en ökad risk för havandeskapsförgiftning och därmed kanske tidigare födsel. Därmed kanske det till om med är kortare än tre fjärdedelar kvar!

En annan fundering är: När kommer man sluta kolla efter blod varje gång man är på toa? Aldrig antagligen.

9 kommentarer:

  1. Jessica,Magnus,Klara o Hedvig11 mars 2011 kl. 21:25

    1/4 down,3 to go! Heja Dutt!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt. Det går sakta men ändå framåt.

    SvaraRadera
  3. Tror man slutar oroa sig lite för blod när man har en mage och känner bebisen röra sig, så var det för mig i alla fall även om jag så klart kollar på pappret av gammal vana varje gång nu med. Är i v 30! :)

    Glad för din skull att din graviditet tickar på, hur känns det att bli mamma till hösten?

    Hoppas inte det blir en prematur födsel för dig. Det är inte så himla skoj men kommer det får man så klart ta det då!

    Ibland önskar man verkligen att man kunde kika in i framtiden och veta lite hur det kommer bli.

    Ha en fin dag!
    Lo

    SvaraRadera
  4. Oj va fort tiden går :-) Ser fram emot att få tala om för familjen!.. om dom inte redan vet. Kram Charlotta

    SvaraRadera
  5. Ja, visst går tiden fort ändå? Grattis till 1/4 avklarad! Jag har också funderat på när man slutar att kontrollera toalettpappret för jag har inte slutat med det trots att jag är i v. 16. Ibland händer det dock att jag inte gör det och då kommer jag på mig själv och blir en aning förvånad. :-) Förhoppningsvis kommer man kunna slappna av på ett annat sätt när man känner att det rör sig och sparkar där inifrån magen. Hoppas att du får en riktigt trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tänk att du redan har gått 1/4.

    Jag slutade aldrig oroa mig. Lite oro försvann när dottern föddes i vecka 38+1.

    Men man kunde inte släppa det helt. Sen kom ju oron för plöstlig spädbarnsdöd. Men oron bara rann medans tiden gick.

    Nu är dottern snart 8 ½ månad gammal. Nu njuter jag av att ha henne hos oss.

    SvaraRadera
  7. Men du. På slutet vill man ha blod (skum känsla) för då vill man att det ska komma igång:) Och sen vill man ha blod för att veta att kroppen funkar som den ska. Gud vad konstigt livet är:)

    SvaraRadera
  8. :)
    En kompis till mig som också gjort IVF sa att hon slutade kolla efter blod någon gång runt v25... så det är nog helt normalt att kika.

    SvaraRadera