torsdag 24 mars 2011

Konstiga drömmar och dålig sömn

Jag har nog aldrig haft så många konstiga drömmar som under dessa veckor jag varit gravid. En natt drömde jag att vi kom hem till lägenheten och i hallen låg ett skadat rådjur. Vi kunde inte förstå hur rådjuret kunnat komma in i lägenheten. Vi gissade att den hade hoppat upp på balkongen (bodde på andra våningen) och sedan gått in i lägenheten. Vi behöll rådjuret och efter några dagar hade den frisknat till.

En av många helknäppa drömmar!!

Antagligen är det alla drömmar som gör att sömnen blir störd. När jag går och lägger mig är jag verkligen jättetrött, men sedan vaknar jag efter några timmar och har jättesvårt att koppla av igen och somna. I natt var jag nog vaken en timme mitt i natten innan jag somnade igen.

Dock känner jag faktiskt att den värsta tröttheten är borta, vilket är väldigt skönt!

3 kommentarer:

  1. Har också drömt massa konstiga saker, det är nog hormonerna:)

    SvaraRadera
  2. jag har oxå haft jätteknäppa drömmar=)

    SvaraRadera
  3. Ja jag håller med. Jag drömmer en massa konstiga saker.

    SvaraRadera