tisdag 1 mars 2011

Det känns bra

Ett dygn efter att ha sett det tickande hjärtat så känns det ganska bra. Tyvärr är det ju lite oro för den blödning som upptäcktes mellan moderkakan och livmoderväggen.
Men, det är inte något som jag kan påverka så mycket nu. Det läkaren sa igår var att ta det lite lugnt, men inte för lugnt för då ökar ju risken för blodpropp. Hon sa också att jag skulle undvika att lyfta tungt samt sexförbjud (det har vi i och för sig inte vågat oss på tidigare ändå...)
I morgon och torsdag jobbar jag så då ska jag särskilt tänka på att inte börja släpa på tunga saker.

Faktiskt skönt att slippa ta innohep-sprutan varje dag. Nu får magen vila lite och alla blåmärken kan hinna läka!

1 kommentar:

  1. Skönt att den lilla där inne mådde fint, men trist att det fanns ett men...
    Jag tror ändå att det kommer gå jättebra, läkarna kan ju sånt där ju :-)

    SvaraRadera