måndag 13 juni 2011

Alltid dessa påminnelser

Idag kom posten med ett brev från Trygg-hansa. Den innehöll en faktura för den gravid-försäkring som jag tecknade tidigare i våras. En faktura på 1050 kronor.

Kommer ju naturligtvis inte betala den då jag som bekant inte har något att försäkra längre. Alltid något positivt i det hela. Tjoho, vi slapp slänga ut 1050 kronor på en försäkring... Dock måste jag ringa och meddela att vi inte vill ha försäkringen mer och det känns tungt.

Ständigt kommer dessa påminnelser om vår misslyckade graviditet. Visst, jag vill inte på något sätt glömma bort den, men jag vill hellre bli påmind om den när jag själv vill och med de saker som jag själv vill. Inte genom ett brev på posten.

3 kommentarer:

  1. Men försäkringen kan ni väl utnyttja? Det är väl det som hänt som ni var försäkrade mot? Och då slutar de säkert skicka inbetalningskort.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Ida: Försäkringen gäller från och med graviditetsvecka 26 så tyvärr kan vi inte utnyttja försäkringen då Dutt kom i vecka 19+4.

    SvaraRadera
  3. Jag beklagar eran dutt :(((

    Vi förlorade våran lillknoddas i magen v.14, när inte hjärtat längre slog på UL...

    Fick herrom dagen hem försäkringspapprerna, PRECIS vad man behövde just nu...

    SvaraRadera