onsdag 28 december 2011

Den här kroppen

Den här månaden har jag testar med ägglossningsstickor för att se om kroppen är med mig. Nu har jag använt upp hela förpackningen med Clearblues test utan utslag. Den här månaden ville kroppen alltså inte ge mig någon ägglossning. Jag är idag på cykeldag 17 så nu får det vara slut på testandet. Jag känner mig  i och för sig ganska lugn inför att det inte blev någon ägglossning den här månaden. Värre hade det varit om det hade varit skarpt läge. Alltså att vi skulle haft en återföring planerad vid ägglossningsutslag. Det har vi ju inte nu eftersom kliniken är stängd.

Nu hoppas jag att kroppen fattar att nästa månad vid ungefär den här tiden så är det på allvar. Skarpt läge. Återföring av ett fruset embryo.

GO, kroppen, GO!!

4 kommentarer:

  1. Det var samma för mig efter missfallet, men jag var på kontroll och det såg ut att vara en ägglossning på g. Men det blev aldrig nån. Men nästa månad kom den och vi satte tillbaka en isbit som än så länge verkar vara kvar. Vul nästa vecka, törs inte ta ut nåt i förskott med förra vul:et i minnet då det inte fanns nåt foster bara en tom säck och moderkaka.
    Lycka till!
    /Sofia

    SvaraRadera
  2. Heja! Heja! Heja!
    Vi ska ju följas åt den här gången också!!
    Jag börjar spraya i övermorgon (om apoteket hinner få hem medicinen, annars vet jag inte vad jag gör...)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Fast jag har fått utslag på ÄL-stickan på dag 18 i cykeln ett par gånger. Iofs har jag 30-31 dagars cykel och rätt sen ÄL alltid. (ja, jag försöker oxå som du förstår nu). Jag hoppas så innerligt att kroppen är med dig nästa månad (och mig oxå förstås). Hälsningar /körkollegan

    SvaraRadera
  4. Sofia: Hoppas verkligen att ni får se ett hjärta nästa vecka!! Håller tummar!

    Hönsamaja: Ja det ska vi. Följas åt genom alla gravidkrämpor!!

    Körkollega: De gånger jag haft ägglossing har jag haft det från dag 10-14. Då hoppas jag att det under hösten nästa år kommer två nya små körmedlemmar! Lycka till!

    SvaraRadera