fredag 30 december 2011

Maj 2012

Hade inte Snöis blivit ett missfall skulle nu den graviditeten varit mer än halvvägs, men som läget är nu så sitter jag här så ogravid som man bara kan vara.

Just nu känner jag att jag måste verkligen vara gravid när maj kommer. Maj betyder ettårsdag för Dutt (17 maj) och det som var beräknad förlossning för Snöis (15 maj).  Jag måste ha något positivt i maj och inte bara sorg.

Hos vem lägger man in den beställningen? - Ett plus på stickan senast i slutet av april. Nån som vet?

12 kommentarer:

  1. Nä tyvärr inte men får du några bra tips så får du gärna höra av dig!

    (fast om något troll dyker upp hos dig och tipsar dig om att du ska slappna aaav så har jag redan fått det rådet, funkade inte för mig ;-)

    SvaraRadera
  2. Det har jag undrat oxå! Inte verkar det vara till gud iallfall, för jag bad till honom många gånger men är fortfarande lika barnlös. Du kommer få ett plus igen och känna din mage som växer när Dutt firar 1år. Nu är det din tur vännen. Gott slut & Gott nytt år till er! Kram Janet & Martin

    SvaraRadera
  3. Åhh usch o fy! Jag läste din historia. och grät. massor. Jag vet hur de är..
    Vi blev själva ställda i kö för att få börja med IVF nu i januari. Efter nästan 3 års försök med 2 mf i bagaget. Men i oktober hände nåt som jag aldrig trodde skulle ske... Jag beöv spontant gravid och är nu i v 13...
    Om du vill kan du läsa våran historia på http://somethingmissingme.blogg.se
    Skickar dej även alla styrkekramar jag kan!

    SvaraRadera
  4. Lägg in en åt mig också om du hittar personen ifråga!
    Vi får hoppas på 2012 helt enkelt..

    Kram och gott nytt år

    SvaraRadera
  5. Anna! Jag håller tummarna att din beställning blir hörd! Jag vet att du inte vet vad som hänt mig under 2011 men det går inte att jämföra eller säga att jag förstår! Hejjar på dig & maken även om jag inte kommenterar så ofta!
    Håller med om att nu måste bara 2012 bli ett toppenår!!!

    SvaraRadera
  6. Det har jag oxå undrat länge!?
    Och inget svar har jag uppenbarligen hittat efter 2 o ett halvt år utan ett enda litet plus??!
    Men vi får hålla tummarna att 2012 är ett år som bär med sig många plus till alla som kämpar!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Snälla du! Om du hittar vart beställningen ska lämnas in/skickas eller vad det nu än må vara? Tala då snällt om det för mig!! Önskar att vi alla hittar dit 2012. Gott Nytt År!! Kram

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas så innerligt för er skull att ni blir gravida år 2012. Det måste vara så fruktansvärt frustrerande att bara vänta och vänta på barn. Och inte kunna tänka på nåt annat. Att allt bara kretsar kring detta. Jag kan inte ens föreställa mig hur tuff denna längtan måste vara för er. Hoppas ni kan se annat i livet också, små ljusglimtar, att ni är tacksamma för kärleken mellan er till exempel. Och att den kärleken är stor nog att räcka till, om det nu aldrig
    skulle bli några barn mellan er. Önskar er stort lycka till inför 2012.

    SvaraRadera
  9. Det låter som att maj behöver bli något positivt, att du är gravid då låter som det bästa sättet att vända på det hela. Önskar så innerligt att du får bära och föda ett barn nästa år, hade jag kunnat gjort något hade jag gjort allt för det.

    Många kramar
    Anna

    SvaraRadera
  10. Hur ska man orka radera alla magbilder, plusbilder? "SKA"man det..jag vet inte...det gör för ont för att se dem men för ont att slänga/radera....jag skulle ha gått in i v 21 idag....det gör så jävla ont..jag längtar tills morgondagen är slut och ett nytt år börjar..en ny start....vi kommer nog inte orka ett nytt försök på länge..plus att jag måste göra vissa ingrepp för att kolla den där polypen..jag hoppas och tror på er nu...nu jäklar ska det gå! <3

    SvaraRadera
  11. Önskar att 2012 kommer att ge dig både en gravidmage och en underbar lillabroster till Dutt. Stora kramar!

    SvaraRadera
  12. Ja..känner också sådär..att jag måste få känna livet inom mig för att se ljuset igen. Varit gravid 2ggr detta år och drabbats av två missfall:(. Vet också med mig att jag tyvärr har åldern mot mig.blir 42 till våren..blä.Hoppas din vår (och min:) blir underbart solig, utifrån o in.Med en mjuk rund mage full av kärlek. Det är vi värda !
    Kram T

    SvaraRadera