lördag 18 september 2010

Börjar krypa uppåt igen

Först av allt vill jag tacka för alla snälla, omtänksamma och stöttande kommentarer som jag fick igår efter vårt minus. Det värmer att veta att kända och helt okända människor bryr sig om lilla mig och min mans kamp till ett plus.

Igår var verkligen en gråtardag. Vet inte hur många gånger som jag bröt ihop då tårarna bara rann utan att kunna få stopp på dom.

Mensen kom med besked under gårdagen så nu finns det inga tvivel om att trollen trots allt skulle vara kvar.

Den här gången har minuset slagit hårdare tycker jag. För det första hade jag ett större hopp om att det skulle lyckas på andra ivf-behandlingen och att vi dessutom fick tillbaka ett toppkvalitetsägg gjorde ju inte förhoppningarna mindre.

För det andra tyckte jag att jag kände mig gravid. Har i och för sig inte varit det någon gång, men jag var grymt trött, illamående ibland, humöret kunde pendla upp och ner samt känningar i nedre delen av magen. Alla dessa symtom var ju nu tydligen biverkningar från progesteronet som jag tagit.

Idag blir det snart en tur till Ikea för att tanka på annat. Vädret är ju dessutom ett perfekt Ikea-väder. Ska passa på att köpa lite så kallat lulllull till lägenhetsvisningen.

Man måste hamna på botten för att sedan sakta men säkert krypa uppåt igen.

1 kommentar:

  1. Ja du.. Det är en jävla resa vi tvingas gå igenom... Man blir både arg ledsen och besviken... Låt alla känslor komma fram och låt det ta den tid det tar. Jag kan inte skriva något som tröstar så jag ger dig en stor varm kram och hälsa mannen...
    KRAM

    SvaraRadera