torsdag 25 augusti 2011

I morgon får vi en snöstjärna istället

Läkaren från kliniken ringde precis och vår lilla ägg hade inte blivit befruktat.
Dock har vi ju fyra stycken frysta embryon och i morgon ska vi få tillbaka ett sådant istället. Det funkar att göra så då min kropp och embryot i frysen är i samma fas.

Nu hoppas jag att de bara behöver tina upp ett embryo av våra fyra så att vi ändå har några kvar till senare tillfällen.

Tiden blev också ändras så nu ska vi vara där klockan kvart i två i morgon istället för kvart över ett.

Det känns fortfarande tungt och tråkigt att jag behövt gå igenom en hel behandling utan att det egentligen gav något. Samtidigt är det skönt att vi inte behöver åka hem tomhänt.

Om ni vill och orkar får ni gärna fortsätta att hålla era tummar för att snöstjärnan klarar upptiningen.

42 kommentarer:

  1. Tänker på dig/er och håller tummarna att er snöstjärna kommer att gnistra fint och att resultatet blir det som ni längtar allra mest efter!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tänker på er och kommer fortsätta att hålla tummarna!

    Snöstjärna är ett väldigt vackert smeknamn :)

    SvaraRadera
  3. Jag ska vara där och plocka mina ägg i morgon förmiddag.... Nästan att vi träffas i alla fall!

    Jag forsätter hålla tummar och tår för er!
    kram!

    SvaraRadera
  4. Vackert med snöstjärna! Jag håller tummarna för er och hoppas att vi får följa er snöstjärna i 9månader!

    SvaraRadera
  5. Nu håller tummarna för snöstjärnan! Det ska baske mig bli ett riktigt toppresultat av snöstjärnan, Dutt ska få ett syskon - en liten stjärnbebis. Skickar styrkekramar.

    SvaraRadera
  6. du har min tumme, hela tiden! håller den extra hårt för snöstjärnan imorgon.

    SvaraRadera
  7. Tråkigt att höra Anna men ändå som du säger så får ni ändå ett embryo tillbaks! En snöstjärna kanske gör susen, jag fortsätter hålla tummarna för er! Kram Janet

    SvaraRadera
  8. Jag håller dem så hårt att dem är blåa!

    SvaraRadera
  9. Håller tummar och tår!! Tror säkert att det kommer gå lika bra med en snöstjärna!! Lycka till

    SvaraRadera
  10. Förstår att du är besviken men det kan bli väldigt bra ändå! Tänker på er!

    SvaraRadera
  11. Klart att du har mina tummar fortfarande.
    Lycka till imorgon!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej,
    igår började en tävling på studeravidare.se. Vill du också vara med och tävla? Du behöver bara nämna oss i ett blogginlägg och har då chansen att vinna Nya MacBook Air.

    Infomation om tävlingen finns under www.studeravidare.se/bloggtavling.

    MVH Studeravidare teamet

    SvaraRadera
  13. Tänker på er och håller mina tummar att det här ska gå bra!!

    Hur ställer ni er till adoption? Är det något ni överväger om nu inte IVF lyckas? Kanske inget du vill tänka på eller berätta om i dagsläget då all fokus såklart går till att hoppas och tro att detta kommer lyckas! Hur som helst jag önskar dig och din man stort lycka till och önskar er ett barn!!

    SvaraRadera
  14. Självklart håller jag också tummarna!

    SvaraRadera
  15. Håller tummarna det håradste jag kan!!

    SvaraRadera
  16. Jag håller tummarna. Det är klart att det kommer att fungera denna gången. Kram på er

    SvaraRadera
  17. Hej och lycka till med FET! Själv fick jag just reda på att det inte blir någon FET denna månad då jag är ostimulerad och lyckats pricka in en helg. skitskitskit! jag hejar på dig istället och riktar all positiv energi åt ditt håll. hälsningar från en som varit med om väldigt liknande upplevelser

    SvaraRadera
  18. Jag håller tummar så mycket jag kan. Önskar er stort lycka till. :)

    SvaraRadera
  19. Klart som tusan att vi håller tummarna. Nu ska det minsann bli majbebis för både dig och mig!! :)
    Lycka till med snöstjärnan :)

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  20. Klart jag med fortsätter hålla tummarna!
    Stort lycka till imorgon.
    massa kramar

    SvaraRadera
  21. Lycka till imorgon!!!

    SvaraRadera
  22. Åh, vad tråkigt! Men det är bra att de gör ett försök med nerfrysta embryo.
    Jag vet inte hur de gör på er klinik, men här på S:t Göran sa de att de brukar tina upp flera ägg att det säkert blir något som överlever det.
    Jag hoppas att ni lyckas, jag håller tummarna hårt för er!
    Kramar

    SvaraRadera
  23. Självklart håller jag tummarna och tårna och lägger armar och ben i kors på samma gång.

    SvaraRadera
  24. Självklart fortsätter vi att hålla tummarna för er!!! Kram

    SvaraRadera
  25. Önskar er all lycka till och håller båda tummarna! stora kramar!

    SvaraRadera
  26. Såklart har ni mina tummar... Och snöstjärnor fungerar också. Sudden var ju en liten snögubbe - och bortsett kromosomfelet var det ju ändå det enda försök som fungerade :-)

    Välkommen till Göteborg imorgon

    SvaraRadera
  27. Heja heja lilla snöstjärna!! Tänk så skönt att ni fått några till frysen!!

    Kram!!

    SvaraRadera
  28. Som sagt, vilken tur att ni har fina embryon i frysen i alla fall. Hoppas och önskar att ni får jackpot nu!

    Kram!

    SvaraRadera
  29. HÅLLER ALLA TUMMAR OCH TÅR <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  30. Fortsätter tänka på er och hoppas det ska gå vägen nu! Det måste det - klart ni ska få en snöstjärnebebis!

    SvaraRadera
  31. Håller självklart tummarna fortfarande. Tänker på er och hoppas att snöstjärnan klarar upptiningen.

    Om snöstjärnan blir en liten tjej borde ni döpa henne till Isa :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  32. Och Isidor om det blir en kille:)

    SvaraRadera
  33. Även om det känns tungt och det inte var så här den senaste behandlingen var tänkt att sluta så måste det ju kännas bra att ni hade embryon i frysen att använda. Nu håller jag tummar och tår stenhårt för att ni ska få tillbaka en superfin liten snöstjärna som väljer att stanna där inne i din varma och goa mage i nio månader!
    Kram

    SvaraRadera
  34. Tummar hålles för snöstjärnan - så vackert uttryck!

    Kramar!

    SvaraRadera
  35. Alla tummar och tår hålls här hemma för att snöstjärnan blir vägen framåt för er!!!

    SvaraRadera
  36. Det kanske är eran snöstjärna som blir er egna lilla stjärna :)Håller tummar så hårt jag kan! Kram

    SvaraRadera
  37. Åh, jag tittar in och ser vilken förtvivlad berg- och dalbana ni har levt i de senaste dagarna. Önskar innerligt att det går bra med upptiningen och slutar som ni vill fastän det inte gått som väntat.

    SvaraRadera
  38. Ni är helt underbara. Vad skulle jag göra utan era kommentarer? Och ger förslag på namn redan :-)

    SvaraRadera
  39. Håller tummar och tår så hårt jag kan för snöstjärnan! :)

    Kram

    SvaraRadera
  40. Va fint snöstjärna låter! Lycka till idag, vi håller tummarna och försöker skicka lite god energi till dig!

    Kram Lo

    SvaraRadera
  41. Tänker på er, usch så tråkigt att inte den tuffa behandlingen fick bli ett bra resultat.

    Hoppas nu att ni får en fin snöstjärna med er hem!

    Kramar Denise

    SvaraRadera
  42. Hoppas så att snöstjärnan, vilket fint namn förresten på ett ägg, hittar en trygg och säker plats i din livmoder! Kram från mig

    SvaraRadera