fredag 26 augusti 2011

Ruvardag 0 - Hemma

Hemma igen som ruvare till en perfekt snöstjärna. På återföringen idag hade vi samma läkare som utförde återföringen av Dutt som det måste vara ett bra tecken tycker jag.

I morse hade jag fått ett mejl från FC. Vi har i vissa avseenden en liknade historia så innan återföringen idag träffade jag henne för en lunch. Jättetrevligt att träffa dig och tack för de jättefina armbanden!

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så behövde de bara tina upp ett embryo så därmed har vi fortfarande tre stycken embryon i frysen. Förhoppningsvis är det här embryot livkraftigt då det redan innan återföringen börjat dela sig. När det återfördes hade det fem celler.

Trots det dåliga resultatet på onsdagens äggplock så avslutades veckan trots allt ganska bra. Nu återstår två långa jobbiga veckor till testdag. Misstänker att jag kommer att analysera min kropp och ev symtom ännu mera den här gången än förra.

Återigen tack för alla era kommentarer!

12 kommentarer:

  1. Stark stjärna det där :) Hoppas att tiden kommer flyga fram för er.

    Hur känner du dig?

    Kram Lo

    SvaraRadera
  2. Lo: jag känner mig ganska okej både psykiskt och fysiskt. Lite ont i magen fortfarande efter äggplocket.

    SvaraRadera
  3. Håller tummen stenhårt för er!

    SvaraRadera
  4. Grattis till fina snöstjärnan och skönt att läsa att du känner dig okej. Er resa berör och jag hoppas på allt gott. / en läsare

    SvaraRadera
  5. När min små suddar sattes tillbaka var det så, båda hade delat sig igen när de sattes tillbaka (jag tror inte Polen sätter tillbaka dem annars) - en var 5 och en 6 om jag inte minns fel. Och som vi pratade om - båda fäste förmodligen även om Lillsudd var den enda som blev kvar.

    Håller tummarna massor härifrån och hoppas jag får förfölja er med tre veckors fördröjning den här gången istället för tvärtom ;-)

    SvaraRadera
  6. Jag fortsätter hålla tummarna hårt att embryot fäster sig och allt går jättebra hela vägen.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. HÄRLIGT! Lycka till och grattis!
    Grattis också till irl-möte med FC som jag saknar i bloggosfären och önskar allt gott (också) på detta vis.

    SvaraRadera
  8. Ja, jag kan inte annat säga än att jag känner så med er. Jag önskar så mycket och vill så mycket. Det är magiskt!

    SvaraRadera
  9. Så underbart! Jag hålller tummarna. Kramar

    SvaraRadera
  10. Håller tummen hårt för Snöstjärnan!!!

    Och så skönt att höra om träffen med FC. Saknar ofta hennes(/dina) ord. Om du läser detta FC - om jag förstår rätt och du är på gång igen håller jag min tumme hårt även för dig. Hoppas och längtar efter att kunna läsa dina ord igen!

    Många varma kramar!

    SvaraRadera
  11. Hoppas, hoppas! *håller tummar*

    SvaraRadera