söndag 23 december 2012

Fortfarande inget nytt


I natt har jag sovit bättre för igårkväll ordnade personalen så jag fick en annan madrass i sängen, eftersom jag de senaste nätterna fått ont i kroppen av att sova. När jag vaknade vid halv sju hade jag lite ont i ena höften, men bättre än tidigare nätter.

Morgonens ctg-kurva såg helt normal ut och då och då känner jag någon sammandragning långt nere i magen. Dom gör inte ont, utan det spänner mest litegrann.

Drutten och Jena undrade om jag är öppen något. Det kollade barnmorskan i torsdagsmorse efter natten med värkar och lustgas och då var tappen opåverkad. Sen har de inte undersökt mig då de inte vill vara "därnere" och störa för mycket.

Karrow undrar om den här vattenavgången har någonting att göra med min reumatiska sjukdom. Det har den antagligen inte. Hela graviditeten har vi varit beredda på att han ska födas för tidigt, men det har mest varit den ökade risken för havandeskapsförgiftning vi då tänkt på. Att jag skulle få en infektion och att vattnet skulle gå i förtid var jag verkligen helt oförberedd på. En tanke som jag inte ens hade börjat tänka på...
Vi har inte fått veta vad det är för infektion som gjorde att vattnet gick. Ibland kommer man tydligen inte alls fram till det.

Julafton i morgon och förhoppningsvis får jag då permission ett antal timmar. Det skulle kännas jätteskönt då jag inte varit hemma sedan den 11 december. Visst det kommer inte vara julpyntat alls, ingen gran kommer att finnas klädd, men det struntar jag i. Den här julen får bli lite speciell. Lika speciell som nästa jul kommer vara fast då på ett positivt sätt. Den första julen med barn!


Gissningarna när pojken kommer
21 december – Caroline, Mimmi
22 december - Anna
23 december - Lillpyret och jag, Lolle
24 december - herr och fru H, maria, Tonci, Ewa, Eva P, Carro
25 december – Mestis, Tingeling, Helen, Zicco, JaMa08, motvalls, Drutten och Jena
26 december – John
27 december – Millan, Emma, Jessica, evl
28 december – Denise, mammaTEA
29 december - Hannah, L,
30 december - Nenne
31 december – Sara, Anna, Hanna Bågling Källström, Anonym
1 januari – Vemvet, Esther, Diddi, Anny, Mestis, KarroBarro, Gos xtre
2 januari – Mitt liv som fru L, Anny, William valde oss, Livets underverk, Tudorienne, Therese GBG, Lena, Min fantasin -Cammie-troll, Rebecca, Gos xtre, Cecilia
3 januari - Fotograf Laila Villebeck, Anonym 2,
5 januari – Anna
16 januar – Jeane Quidote

2 kommentarer:

  1. Jeg tror I får jeres livs julegave i morgen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk om han kommer imorgon! Vilken underbar julklapp ni får då.
    Mimmi

    SvaraRadera