fredag 29 juli 2011

Vädret är inte med oss

Ända sedan Dutt kom på plats i askminneslunden har vi besökt honom varje dag.
Men ibland är det inte helt lätt - vädret är emot oss.
Igår hade vi fin väder hela dagen fram till kvällen. På dagen hade vi annat för oss och sedan kom regnet. Vi satt länge och väntade på att regnet skulle sluta, men det gjorde det aldrig så vi tog våra paraply och gick. Regnet ökade och när vi väl var hos Dutt så regnade det så mycket att vi bra sa hej och hejdå till honom och sa att vi stannar längre i morgon (idag alltså).
Idag gick vi iväg för en stund sedan och lagom när vi sätter oss på bänken hos Dutt så börjar det regna. ÄVen idag fick vi alltså gå hem innan vi ens hunnit vara där alls.

Hoppas på bättre väder i morgon.

Dessutom hoppas jag på att vi slipper regn ikväll då vänner kommer och vi ska grilla.

2 kommentarer:

  1. Vi har tydligen mycket bättre väder där jag bor bara sol och varmt.Jag bor i Hälsingland

    SvaraRadera
  2. Sol sol sol...Men vad hjälper det när man har regn i hjärtat???

    Tack för dina ord hos mig. Jo min make är väl lite mer "md" nu än tidigare.

    Jag har följt dig, er och Dutt ett tag. Kan ju bara inte fatta det ofattbara. Först skall man kämpta som en tok. Så lyckad det. Så slits lyckan bort och man förlorar allt. Jahapp. "Bara att starta om med nya friska tag" - det vill man ju verkligen höra när hjärtat gråter av saknad efter Dutt och andra efterlängtade småttingar som lämnar oss i förtid.

    Fy vad orättvist livet är. Blä.

    Stor kram Ninna.

    SvaraRadera