måndag 23 januari 2012

Behövs plan B?

Redan tjugo över sju var jag hos läkaren i morse för kontroll.
Ägglossningstestet på morgonen var fortfarande negativt.
Läkaren kunde se att slemhinnan vuxit och var nu nio mm och en äggblåsa var 18 mm. Jag ska fortsätta att ägglossningstesta några dagar till.

Ifall det inte blir någon ägglossning den här månaden har vi nu planerat en plan B också och det är ett FET i stimulerad cykel då jag tar tabletter för att bygga upp en slemhinna.

Jag hoppas att plan B inte kommer att behövas!

11 kommentarer:

  1. Håller en tumme för att plan B är onödig!

    Går du också till doktor H? :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag går hos dr S i Linköping. Har gått hos dr H tidigare men var inte nöjd med den läkaren.

      Radera
  2. Förstår hur du menar.. Jag bytte från S för avståndets skull, men var nog dumt såhär i efterhand!

    SvaraRadera
  3. Det är klart det blir ägglossning. Vafan, det kan väl gyn kläcka eller? När de passerat 10-11 mm är det ovanligt att det inte händer något mer sen. Jag tror på positivt test på onsdag jag numera. Fast det kanske inte är så bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se om du får rätt om onsdag. Jag vill att det ska bli så fort som möjligt!!

      Radera
  4. 18 mm menar du nog va ;-) 18 cm måste vara en riktig bjässe annars ;-) härligt att du är igång igen! Håller tummarna för er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi. Naturligtvis. Hade den varit 18 cm hade jag nog haft ganska ont i magen skulle jag tro!
      får ändra i inlägget...

      Radera
  5. Ja det hoppas vi! Men bra att ha så det inte känns så hopplöst.
    Tummar, tummar, tummar! Och kram!

    SvaraRadera
  6. Fast det låter ju väldigt lovande! När jag vart gravid hade jag 18 mm blåsa och 10 mm endometrium tre dagar innan inseminationen. Så jag skulle säga ÄL om två, tre dagar!

    SvaraRadera
  7. Oj vad jag hoppas på att du får din ÄL snart, hoppas hoppas!

    Du har en utmaning att hämta hos mig, kram

    SvaraRadera