tisdag 17 januari 2012

Många dagar kvar

Äggkollen är avklarad. Läkaren hittade två äggblåsor som var 8 mm stora på höger sida. Slemhinnan var 7 mm och inte tresiktad än, som den ska vara vid ägglossning.
Hon gissade på ägglossningsutslag till helgen så nu lägger jag undan stickorna några dagar.
Nytt återbesök blir på måndag för att se om det hänt något.

Vet inte riktigt hur jag känner mig. Besviken tror jag, men samtidigt fanns det ju till och med två äggblåsor.

Det är "bara" att vänta och se helt enkelt...

5 kommentarer:

  1. Den eviga väntan! Tänker på er och hoppas att det är er tur att gå hela vägen.

    SV:
    Ja det var en överraskning va?! Jag kände att vi den här gången ville suga på karamellen ensamma ett tag eftersom det var så många som visst redan samma dag vi plussat med Signe. Men jag kan säga att det varit svårt att hålla tyst ;)

    SvaraRadera
  2. Neej... Jag kan liksom inte tänka ingen ägglossning än. Men helgen verkar lite optimistiskt av er doktor. Snarare någonstans om en vecka av storleken att döma. Men jag håller tummarna för att något hänt på måndag.

    SvaraRadera
  3. Men du... när hade du mensens första dag? Hur lång cykel har du haft innan? Äggblåsor växer ca 1-3 mm per dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mensens första dag hade jag den 8 eller 9. Den började komma igång ordentligt på kvällen den 8e. Mina cykler är mellan 24 till 32 dagar. Vanligast är 26 till 29 dagar. Den senaste cykeln var 28 dagar.

      Radera
  4. Aha, men om de växer 3 mm per dag så kan du ha ÄL i helgen! Ett litet hopp i alla fall, om du vill ha hopp. Kram!

    SvaraRadera