måndag 9 januari 2012

Behandlingen igång

Nu är vår FET-behandling igång, men det är så konstigt att inte behöva ta några sprutor...
Det första som kommer ske i den här behandlingen är ett ultraljud hos distansläkaren nästa tisdag. Tills dess är det vara väntan. Som vanligt alltså...

På ultraljudet måste det finnas tecken på att en ägglossning ska ske under de närmaste dagarna. Annars blir jag sur. Nu är jag så inställd på att dettta ska funka så det skulle vara ett antiklimak om kroppen inte vill samarbeta med mig.
Om min kropp vill samarbeta så borde en återföring av ett av våra frysta embryon bli i början av vecka 4.

Jag frågade sjuksköterskan om när på dygnet man ska ta ägglossningstestet och hon sa att man ska ta det på morgonen, men efter det jag läst på nätet och era kommentarer så kommer jag nog inte lyda henne... Det blir nog två tester per dag och då ingen direkt på morgonen.

Nu jävlar!

5 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att allt ser ut precis som det ska på ultraljudet och att allt flyter på precis som du skrev i inlägget innan.

    Hädanefter ska jag också börja ta ÄL-stickorna em/kväll! Tack för tipset:-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt att vara på banan igen. Det finns nog inte någon som jag önskar så innerligt att det ska gå vägen för. Kramar

    SvaraRadera
  3. Håller tummar och tår för dig!

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för er, nu ska det lyckas hela vägen gumman! Kram

    SvaraRadera