onsdag 18 januari 2012

Fågelskådning

Sedan i början av november har jag matat småfåglarna i trädgården och jag kan ibland sitta långa stunder och kolla vilka olika arter som kommer och äter av min mat. Menyn bestär av solrosfrön, havrekross, jordnötter talgbollar och ibland även havregryn riven ost och äpplen.
Sedan tidigare har jag haft hackspett på besök. Idag har jag haft besök av cirka 20 sidensvansar och två domherrar. Dessutom en rödhake, men han har kommit fram varje dag den senaste veckan. För några veckor sedan hade jag dessutom ett gäng stjärmesar på besök.
Jag tycker det är kul att det inte bara är de vanliga fåglarna som kommer fram så som pilfink och talgoxe.

3 kommentarer:

  1. Fina fåglar - och en otroligt snygg talgbollshängare. Var har du skaffat den, om jag får fråga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Talgbollshängaren är köpt på Bauhaus för 40 kronor men har även sett den på Blomsterlandet.

      Radera
    2. Tack! Tycker att den verkar bra.

      Radera