måndag 16 januari 2012

Nattsömnen är borta

Den senaste veckan har det varit omöjligt att somna om kvällarna. Jag kan vara hur trött som helst när jag sitter i soffan, men sedan när jag lägger mig i sängen så blir jag pigg. Eller pigg är jag kanske inte, men somnar gör jag inte.
I natt var nog det jobbigaste natten på länge. Släckte lampan vid halv elva. När mannen kommer hem från jobbet vid halv ett har jag fortfarande inte somnat... Jag går då upp en sväng och dricker lite mjölk och försöker sedan somna om. Jag tror att klockan är halv två när jag sista gången tittar på klockan.

Tror ni att jag är trött just nu? Svaret är ja!

Kanske ska jag ikväll testa Bedtime-te. Använde det ett tag förra året tror jag. Jag vet dock inte om det hjälpte för insomningen, men det kan ju aldrig skada.

4 kommentarer:

  1. Mitt trick för att inte ligga vaken för länge är att ligga och lyssna på ljudböcker. Därför då har man något att fokusera istället för en massa saker man ändå inte kan fixa på kvällen och det är inte så mycket intryck som om man läser bok och har en lampa tänd. Dock brukar jag ibland somna och sedan vakna efter någon timme därför att det låter i öronen därför jag somnat mitt i lyssningen ;P

    SvaraRadera
  2. Ja du sömn är ju ett måste så jag förstår om du inte känner dig på topp.
    Jag har ett vattenfall som alltid verkar funka på mig.
    Kanske ljudband med naturljud?
    Hoppas du hittar något som funkar.

    SvaraRadera
  3. Även här känner jag igen mig! Alla tankar som snurrar runt och som inte vill lägga sig och sova när det väl är dags.
    Hoppas du får sova i natt!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Mitt tips är valerina. Jag har tagit det förut när jag låg o grubblade innan jag skulle sova. Det gav rätt snabbt resultat. Har tagit det igen nyligen då jag började sova dåligt igen. Funkar faktiskt! O känns bra att det är naturmedicin. Kram!

    SvaraRadera