tisdag 24 januari 2012

Skönt att prata av sig lite

Idag har vi varit hos kuratorn igen. Det kändes som det var länge sen sist, tror det kan ha varit tre veckor var hos henne senast.
Hon började med och fråga hur vi mådde och svaret från mig blev "att idag är det bra, men de senaste två veckorna har varit jobbiga och de två kommande veckorna efter torsdag kommer vara jobbiga". Hon såg lite frågande ut innan jag hann förklara vad jag menade...
Idag blev det mycket prat om den kommande återföringen och de kommande två tortyrveckorna. Hon frågade hur vi tidigare tagit oss igenom ruvarveckorna och varken jag eller M hade något bra svar på det. Vi har ju klarat av 10 veckor av ruvartid hittills. Ibland nära nervsammanbrott, men det har ju ändå gått...Den andra ruvarveckan är ju alltid värst. Då kan ju något hända vilken sekund som helst.

Vi pratade också en hel del om att jag valt att just nu rata Facebook och hur nöjd jag känner mig med det beslutet. Jag trodde att jag skulle känna ett behov av att gå in på Facebook, men det har jag verkligen inte... Jag har bloggen och den ger mig så mycket mera än vad Facebook gör. Ni, mina läsare, känns som mina vänner mer än vissa jag har som vänner på Facebook.

Återigen pratade vi om de förbjudna känslor jag ibland, eller ganska ofta, har. De där känslorna av bitterhet, avundsjuka och missunsamhet mot de som blivit gravid. Jag tillåter mig att ha dessa känslor och skäms inte över dom. De får finnas där!

Vi bokade in en ny tid om tre veckor. "Då hoppas jag att jag kommer hit som gravid" sa jag då.

Har under dagen fått några frågor från er läsare. Den ena var varför man bara sätter in ett embryo. Här finns det svaret.
Fick även en fråga om vad AHA är för någonting. Här finns det svaret

2 kommentarer:

  1. Tycker det är extra spännande att läsa din blogg, nu när vi kommer ha insättning ungefär samtidigt.. Jag längtar lite..men fasar också för ruvardagarna som känns jobbigare för varje försök. Hålla lugnet och inte överanalysera symtomen är vad jag vill, men brukar bli just tvärtom:(.. (insett att jag har lika mycket gravsymtom när jag plussat som när det jäkla minuset visat sig:(
    Skönt och prata av sig ju..;och egentligen är väl inga känslor förbjudna..fast vissa är man mindre stolt över..
    /T

    SvaraRadera
  2. Undviker själv FB när det gäller det jag skriver på bloggen eftersom det ärligt är personer där jag inte vill ska veta allt, tror att du gör rätt som väljer bort det tills allt känns bättre i livet.

    Åhhh vad jag ska hålla tummarna på torsdag! Många kramar

    SvaraRadera