måndag 30 januari 2012

Dagen som förändrade mig

För ett år sedan, den 30 januari 2011, hade vi testdag på vår fjärde ivf. Resultatet vet väl de flesta - Ett plus!
Dutt var på väg.

Att detta plus inte sedan gav ett levande barn är en annan historia, men plusset betydde så mycket mera. Det var först då som vi fick veta att jag verkligen kunde bli gravid.  Efter nästan tre års försök så kände jag mig lättad över att äntligen se plusset. Jag kunde bli gravid!! Alla försök innan dess så hade vi egentligen inte vetat om det någonsin skulle fungera. Så här i efterhand var den 30 januari en milstolpe - Den dagen vi fick veta att ett litet embryo kunde och ville bosätta sig i min livmoder.

Hade vi inte fått ett plus, varken då eller senare så skulle nog min tanke på adoption vara mer nära än vad den är nu. Jag vet att jag kan bli gravid och jag vill bli det igen.

Mitt största mål nu är att inom 1 år och 10 dagar från första plusset får se ett nytt plus. Det tredje!!
Det måste gå!!

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen din önskan slår in. Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du får din önskan och längtan uppfylld nu.

    Du har en award att hämta hos mig :)

    SvaraRadera
  3. Håller alla tummar och tår för er nu, men jag tror att storken är påväg på riktitg den här gången!

    SvaraRadera
  4. Tror absolut att det kommer och gå (för oss båda två:) !
    Kram T

    SvaraRadera