tisdag 24 januari 2012

Utmaning

Fick en utmaning från Intenzimo.


Vad gjorde du för tio år sedan?
Då bodde jag tillsammans med mannen och katten i Göteborg och pluggade tredje terminen på arbetsterapeutprogrammet. Jag trivdes bra i vår lilla tvåa som egentligen var alldeles för dyr för en student och en arbetslös...

Vad gjorde du för ett år sedan?
Gick som på nålar. Var då ruvare på min fjärde ivf-behandling. Ni som följt bloggen vet att det en vecka senare blev ett plus - Dutt fanns i magen!


Fem snacks du gillar?
Chips
Jordnötsringar
Lösgodis (kanske inte klassas som snacks?)
Jordnötter
Frukt

Fem sånger du kan hela texten till?
Bara fem!! Jag kan i stort sätt texten på alla låtar av Kent, Håkan Hellström och Olle Ljungstöm. Nörd? Ja, antagligen!!

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?
Resa tillbaka till Maldiverna. Helt underbart ställe.
Tråkigt, men betala av hus- och studielån
Skänka pengar till välgörande ändamål
Bara njuta
Inte bekymra mig om att barnlösheten kostar väldigt mycket pengar med bland annat behandlingar.

Fem dåliga vanor
Jag är dålig på att säga ifrån när någon trampar mig på tårna.
Har allt för ofta en negativ inställning till saker och ting.
Äter alldeles för mycket sötsaker.
Tränar för lite.
Borde vara med social.

Fem saker du gillar att göra
Blogga
Jobba i trädgården
Vara ute i naturen
Sjunga i kör
Vara hemma

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa
Foppatofflor
One piece-overall
Kläder som är fula trots att det är modern.

Fem favoritleksaker
Min telefon
Datorn
Trädgården (är det en leksak?)
Kameran

Tio personer jag vill se göra den här utmaningen
De som vill får ta utmaningen!

2 kommentarer:

  1. Ett tips du kanske kan ha nytta av om 9 månader, foppatofflor är väldigt praktiska att ha på förlossningen, de går nämligen att duscha av i händelserna av att fostervatten kommer på dem, jag vet av egen erfarenhet och kan säga det att ett par Birkenstock inte skulle överleva en sådan sak ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset!! Det ska jag tänka på.

      Radera