måndag 2 januari 2012

Det första plusset

Den 2 januari 2011, alltså för exakt ett år sedan, startade jag den fjärde ivf-behandlingen. Då hade jag inga förhoppningar om att det skulle lyckas. Jag var inte laddat alls och det kändes mest som rutin att sticka Puregonsprutan i magen. Under hela behandlingen minns jag att jag var oengagerad och brydde mig knappt att vi höll på med behandlingen.
Det spelade tydligen ingen roll för det jag inte visste då var att jag cirka en månad senare skulle få se ett positivt graviditetstest. Det första plusset jag någonsin sett och det var så fint. Det testet finns fortfarande kvar. Jag kan inte förmå mig att slänga det.

För ett år sedan började alltså tillverkningen av Dutt.

Lilla Pojken, tänk om allt hade fått gå som det skulle.

2 kommentarer:

  1. Kram till er. Jag blickar alltid tillbaks till de olika datumen i vår resa till ett barn.

    SvaraRadera