torsdag 3 maj 2012

Helg igen

Den här arbetsveckan gick ju snabbt och smidigt. Var på plats på jobbet igår och idag har jag varit på utbildning i grannstaden Så nu är det fredag igen. För mig i alla fall!
Jobbar fyra dagar nästa vecka och veckan därpå är det semester. Eller semester... Ledighet för att minnas och uppmärksamma lilla Dutt och att även Snöis skulle ha varit färdig att komma då. Det kan bli en jobbig vecka eller så blir det en fin vecka. Det kommer jag inte att veta förrän efteråt.

Igår pratade vi återigen om hur vi ska uppmärksamma Dutt på hans ettårsdag. En fin blombukett kommer vi ju naturligtvis köpa och mannen vill också sätta i en ballong i buketten. För han fyller ju trots allt år.
Jag vill att vi ska äta tårta/bakelse och att det på den ska finnas ett sånt där ljus formad som en etta. Kanske kan vi fika med den i minneslunden.

Kanske blir det för mycket, men samtidigt måste vi ju göra det som VI känner att vi vill göra eller hur?
Sedan har vi sedan tidigare bestämt att efter kyrkogårdsbesöket åka iväg med picknick någonstans.

Jag säger aldrig att vi ska fira hans ettårsdag, utan uppmärksamma den. Fira hans ettårsdag hade jag mer än gärna gjort, men då i oktober. Nä, uppmärksamma tycker jag är ett mycket bättre ord efter de omständigheter som råder.

Dagens positiva: Våren, fredagskänsla och ingen huvudvärk på hela dagen!

3 kommentarer:

  1. Tycker att ni ska göra precis som NI vill och inte lyssna på vad andra tycker. Tycker det låter fint och mysigt det ni pratat om. Kram

    SvaraRadera
  2. Hur ni uppmärksammar Dutt är upp till er, men det du beskrev lät väldigt fint & Dutt är säkert glad för eran fina tanke!
    Hoppas ni får en underbar helg! Vi ska få besök från Linköping, Martins kusin har en 9mån son så det ska bli roligt att se honom igen! Sköt om er och hälsa maken! Kram

    SvaraRadera
  3. Självklart ska ni göra precis det som NI vill! Jag tycker att det låter som otroligt fina idéer. Stor kram

    SvaraRadera