lördag 12 maj 2012

Kl 08.30 - den första årsdagen

Exakt vid den här tiden för ett år sedan lade jag mig på bitsen i ultraljudsrummet för att efter cirka femton minuter uppleva det värsta jag varit med om. Dutt var inte frisk.

Dagen före ultraljudet var jag orolig för att något skulle vara fel, men jag trodde ju givetvis att oron var obefogad. Jag hade aldrig tidigare hört talas om någon som fått avbryta sin graviditet efter sitt rutinultraljud så det fanns inte i min sinnesvärld.

Jag kommer aldrig glömma barnmorskans ord "hjärnan ser inte ut som den ska". ALDRIG! Det är den värsta meningen jag hört i hela mitt liv.

Allt kastades omkull och mitt liv blev efter detta ultraljud aldrig sig likt igen.

9 kommentarer:

  1. Så fruktansvärt...

    Ta hand om varandra!

    SvaraRadera
  2. Ibland blir jag så arg på livet, usch!
    Ta hand om varandra idag!
    Kram Lo

    SvaraRadera
  3. Vi tänker på er och vi finns här för er. Kramar

    SvaraRadera
  4. Fruktansvärt! Jag förstår att du har en tuff tid framför dig nu med datum som är förknippade med mycket sorg, smärta och minnen. Ta hand om varandra, jag är övertygad om att ni en dag kommer få en frisk och levande bebis till er. Det tar bara lite längre tid. Stor kram från mig.

    SvaraRadera
  5. Kan inte ens förstå hur det kändes att få sitt liv omkullkastat av några ord, men förstår att ni har en jobbig dag idag! Men jag tror och önskar att nästa år vid denna tid att ni ska vara lyckliga och ha beviset på er kamp i eran famn! Kram

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig! Känner mig så oerhört lyckligt lottad som har fått ett barn efter ett missfall å när jag läser din blogg känner jag enorm tacksamhet å önskar så innerligt starkt att du ska få uppleva att bli förälder också. Stor kram denna tunga vecka!

    SvaraRadera