tisdag 1 maj 2012

Nu är den slut

Denna sköna helg alltså. Fyra dagar med sol, värme, trädgårdsabete, promenader och lite shopping.
Idag var vi iväg till Billbäcks plantskola och handlade några perenner till vår nyanlagda rabatt. Dessutom blev det två klematis också, så nu har vi totalt sex klematis i trädgården. Någonstans har jag läst att man "måste" ha sju stycken klematis för att trädgården ska vara komplett. Så en kvar.. Dom vi köpte heter Rebecca och Betty corning
Så på eftermiddagen blev det lite plantering av dessa plantor samt omskolning av tomatplantor.

Nu har verkligen våren kommit på allvar. Vår stora björk på tomten har blivit grön och under den blommar gullvivorna.  Tulpanerna och Dutts magnolia slår snart ut. Vi har idag suttit ute och ätit lunch och middag. Det är så härligt att våren äntligen kommit.

Nu blir det två jobbdagar för mig och sedan är det helg igen!

Häromdagen visste jag inte vilken menscykeldag jag var på men det vet jag idag då det blev dag 1. Tänk om vi hade bestämt oss för att köra en behandling med en gång. Då skulle jag börja med sprutor redan i morgon. Nä, det vet jag inte om jag hade haft lust för. Det blir bra så här, att vänta till augusti. Jag hoppas och tror det i alla fall. Det kommer gå bra då så att vi så här år nästa år har en liten, liten bebis att ta hand om också.

Dagens positiva: Jag ser tillbaka på fyra härliga lediga vårdagar med många aktiviteter som inte känts tvingande utan självvalda.

2 kommentarer:

  1. Det tror jag också..
    I början av karusellen kunde jag inte förstå hur man kunde vilja pausa - allt skulle gå så fort som möjligt helst. Men ja.. Ju längre tiden går - desto mer förstår jag. Andrum och tid att läka ihop, samla energi..

    Så - nästa vår med bebis är en fin målbild :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att eran ledighet varit bra, hoppas ni får en bra arbetsvecka! Kram

    SvaraRadera