tisdag 16 oktober 2012

Vecka 25 (24+0)

Den här nya graviditetsveckan inleds med en dunderförkylning. Kan jag ha hämtat dom här bacillerna på mässan i Stockholm i fredags...  Igårkväll kände jag att jag blev sämre och sämre för varje minut som gick och i natt har jag inte sovit så mycket på grund av hosta och täppt näsa. Jag får tar lite vila under dagen idag istället.

När vi var hos barnmorskan igår fick jag med mig ett moderskapsintyg hem som jag idag ska försöka komma till en postlåda med. Om jag orkar... Jag skulle behöva komma till apoteket också. Det är en sträcka som jag normalt sätt traskat varje dag, men nu med både graviditet och förkylning så får det kanske bli så att jag tar bilen den korta sträckan.

Veckorna trippar på och det känns härligt att ha kommit så här långt!! Börjar mer och mer tro på att detta verkligen ska gå vägen!! En härlig tanke!

Gekås-listan för lilleman är nu färdig. På klädlistan blev det inte så mycket då vi redan har köpt ganska mycker och dessutom kommer vi få massor av kläder av våra vänner J och M. Det är kläder som våra gudbarn använt.
En liten inköpslista till mig själv ska jag också knåpa ihop. Jag ska se om de har några kläder som kan passa mig i det gravida tillståndet. Jag har hört att Gekås mammakläder inte är så bra, men det skadar ju aldrig att gå på "vanliga" avdelningen också. Dessutom ska jag köpa några nya påslakansset tänkte jag. Sedan blir det säkert lite annat smått och gott också ;-)

12 kommentarer:

  1. Vi hade ett kvitto som var minst 1,5 m långt när vi kom från Gekås i våras :). Du har säkert fått miljoner tips, men vi gillade deras pyjamasar med dragkedja och tossor.
    Mammakläderna gillade inte jag. Köpte ett ammingslinne utan passform ;) Det är istället bättre på Lindex. Så kan man bara ha en tröja över som man kan dra upp. Man blir inte så blottad tycker jag :)
    Härlig fantastisk känsla att kommit så långt nu.. Ni är värda all lycka!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lindex har inte mammakläder mer. Bara hm som har i butik, har köpt en del där. Blev oxå besviken på Gekås mammakläder när jag var där i somras.

      Radera
  2. Nä jag håller med om att GeKås mammakläder inte är nåt vidare...inte värt att lägga pengarna på!

    SvaraRadera
  3. Ta bilen om du är trött och förkyld!

    SvaraRadera
  4. åh, tror du att du skulle kunna dela med dig av din ullaredlista till mig? Ska dit i november och skulle verkligen behöva hjälp med en lista? Snälla :)min mailadress är jele_sp95@hotmail.com isåfall....

    SvaraRadera
  5. Lycka till med graviditeten!
    Gå gärna in och tävla på vår barnblogg, fram till torsdag har du chansen att vinna!


    Www.kidzshopping.blogspot.com
    Www.kodzshopping.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Nä jag håller med om att GeKås mammakläder inte är nåt vidare...inte värt att lägga pengarna på!

    SvaraRadera
  7. Grattis till vecka 25! Mer än hälften av graviditeten är avklarad! Härligt!

    SvaraRadera
  8. Du kände dig sjuk dagen efter mässan så det är ju inte troligt att det är därifrån förkylningen kommer! Inkubationstiden är 2-4 dagar från att man smittas till att förkylningen bryter ut!

    SvaraRadera
  9. Jag och MT blev också kanonförkylda efter mässan, så jag gissar på att det var den...

    SvaraRadera
  10. Vi var hos barnmorskan igår v25 (24+0) o fick lyssna på hjärtat bankade på fint med 155 slag ;-). Börjar förstå det mer nu. Då himla roligt att följa dig eftersom vi har gått exakt lika långt :-D har du känt mkt sparkar ?? Har känt mer o mer för varje dag. Vi ska snart oxå åka till Gekås köpa sängkläder o annat till tösen :-D ha det kanonbra kram Sandra

    SvaraRadera