onsdag 17 oktober 2012

Verkade vettig

När jag igår halvlåg i soffan och småslumrade ringde den fasta telefonen. Jag fundera först på att inte svar då det till 99% alltid är jobbiga telefonförsäljare som ringer på den telefonen, men jag kravlar mig upp ur soffa och ser då att det inte är något av de välkända telefonförsäljarnumren. Jag svara och det visar sig vara en handläggare på Försäkringskassan och fått tagit sig an mitt ärende.

Hon börjar med att helt enkelt att bara presentera sig och berättar att hon idag fått in ett nytt läkarintyg. Vi pratat en stund om hur jag mår och att jag kanske kommer vara sjukskriven till bebis är här och det tyckte inte hon lät konstigt alls. Med min tidigare erfarenhet av försäkringskassans handläggare så var jag helt förvånad när jag lade på. Hon skulle nu skicka lite papper till mig med hennes kontaktuppgifter och var det något jag funderade på var det bara att jag hörde av mig. Rena motsatsen mot den människa som jag hade förra gången. Hon presenterade sig inte med namn och jag fick aldrig heller hem några papper med kontaktuppgifter... Den här kvinnan verkade vettig och empatisk!

5 kommentarer:

  1. Jeg har ofte undret mig over, hvad det er der får den försäkringskassa at fungere så dårligt! Det er så sjældent man hører positivt om den. Har heller ikke selv noget positivt at sige om organisationen.

    SvaraRadera
  2. Så skönt att plötsligt möta någon som förstår. Kanske något hon själv eller någon nära varit med om. Gå in på nix.nu där blir du av med försäljarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är med i nix sedan länge men det hjälper inte...

      Radera
  3. Jag har fått uppfattningen att fk skärpt sig mycket den senaste tiden. Sedan vårt andra barn föddes har mina kontakter med dom bara varit positiva och handläggarna har verkligen varit trevliga när dom ringt upp. Så än är inte undrens tid förbi ;-)

    SvaraRadera
  4. Vad skönt med lite positiva erfarenheter :)
    Kram!

    SvaraRadera