onsdag 15 december 2010

Dags för en ny plan

I morgon är det dags att lägga upp planen för vårt fjärde ivf-försök. Klockan nio i morgonbitti ska vi till vår läkare igen.

Jag hoppas på att vi kan starta när nästa mens kommer vilket borde bli precis vid årsskiftet. Om det blir ett nytt fullständigt försök eller om vi ska använda oss av en av de frusna embryona vet jag inte än. Det är en av sakerna som vi ska diskutera i morgon.

Jag tror nu att verkligen har kommit ifatt mig litegrann. Förra veckan när blodet kom och vid det negativa graviditetstestet så kände jag mig bara tom, men gick ändå vidare. De senaste dagarna har en enorm trötthet kommit över mig. Jag får tvinga mig upp ur sängen på morgonen. Allra helst skulle jag vilja ligga kvar hela dagen. När sedan kvällen och natten kommer så kan jag ändå inte sova... Det är så störande så att jag ibland till och med gråter för att jag är så trött. Att ta mig till jobbet är i stort sätt omöjligt. Idag när klockan ringde stängde jag bara av den och somnade om och kom inte upp förrän vid nio.

Idag tänker jag på Carro som misslyckats med sitt fjärde ivf-försök. Livet är verkligen inte rättvist.

5 kommentarer:

  1. Hoppas du snart känner dig bättre men glöm inte bort att känna, att sörja...
    Massor med kramar!

    SvaraRadera
  2. Jessica,Magnus,Klara o Hedvig15 december 2010 kl. 20:05

    Ta den tid du och mannen behöver och om ni har orken att försöka igen vid årsskiftet så gör ni det. Om ni eller kroppen behöver mer tid så gör ni så. Det finns inget rätt eller fel. När ni är redo igen så håller vi tummar,tår och tassar och allt som går att hålla.
    Ta hand om er.

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt känns bra imorgon med läkaren och att ni får en bra plan.
    Håller med de andra om att ni ska ta det i den takt ni orkar.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det ni går igenom är så ledsamt. Jag blev så besviken och ledsen för er skull, ni förtjänade verkligen ett lyckat försök! Å jag trodde att det var er tur denna gången. Känns nästan dumt att beklaga det ni går igenom, ingenting för det ju bättre. Men jag hoppas ni vet att vi är många som är väldigt ledsna för er skull. Jag hoppas verkligen att det tar sig nästa gång, barn ska ni ha!

    Hoppas ni har ett bra och givande samtal med läkarn idag och att du efter det känner dig fyllt med ny energi.

    Kram Rebecca

    SvaraRadera
  5. Tack vännen, det värmer... Vi får fortsätta att kämpa, du och jag..

    Varma kramar..

    SvaraRadera