torsdag 23 december 2010

Uppesittarkväll

Har nu tillsammans med pappa vakat in julen eller, ja nästan i alla fall. En och en halv timme kvar till julafton.

Jag fick en ordentlig nostalgitripp idag när jag åkte linjebussen som jag som barn och ungdom alltid åkte när man skulle till stan. Då tyckte man inte att det var så långt, men nu tyckte jag att det tog en evighet. Man blir bortskämd när man nu bott mitt i stan ett tag. Nostalgitrippen bättrades på genom att pappa stod och väntade med bilen när jag hoppade av bussen. Som på gamla goda tiden.

Pappa och jag har nu under kvällen hunnit med att griljera skinka, klä granen och slänga fram några tomtar.
Dessutom har nu även pappa läst artikeln om oss. Hade köpt med mig en tidning som han tyst och andäktigt. Sedan pratade vi en lång stund om våra problem och hur våra planer ser ut framöver.

I morgon är det alltså julafton. Egentligen inte min favorithögtid, men det blir nog trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar