onsdag 22 december 2010

Du kostar fast du inte finns

Jag fick min lönespecifikation och det var ingen rolig läsning.

Inte nog med att vi redan kostat på dig, barnet som inte finns, läkarbesök inom landstinget, 50 000 kronor för privata ivf-behandlingar, resor till och från kliniker både i Linköping och Göteborg, 3 nätters hotellvistelse i Göteborg, mediciner för 1800 kronor (tack gode gud för högkostnadsskydd) det blir även avdrag på min lön.
På månadens lön är de sjukdagar som vi var i Göteborg medräknade vilket innebar ett antal tusenlappar mindre i lön.
Som tur är har jag Särskilt högriskskydd beviljat från Försäkringskassan vilket innebär att jag inte får karensdag. Detta ordnade min reumaläkare med eftersom jag har många enstaka sjukdagar på grund av trötthet och huvudvärk.

När du finns, för det kommer du att göra någon gång, ska du få veta hur mycket pengar vi lagt på dig innan du ens fanns. Dock kommer du knappast vara mindre älskad på grund av detta, snarare mer älskad än vad som egentligen är möjligt.

1 kommentar:

  1. Hej och god morgon. Jag har en fantastisk vän som gjorde mig medveten om din blogg. Det känns skönt att läsa om någon annan som har det som jag (vi). Artikels var väldigt bra skriven och gav en fin bild trots en jobbig längtan!

    SvaraRadera