torsdag 9 december 2010

Gå vidare - igen

Minuset i morse var inte överraskande. Jag var helt förberedd på det. Därför har jag konstigt nog mått ganska bra idag. Jag mådde helt klart sämre i söndags och måndags när blodet forsade. Så idag har jag till och med varit på jobbet ett antal timmar, vilket jag inte hade tänkt att jag skulle orka.

Vid lunch pratade jag med en sjuksköterska hos vår hemortsläkare och vi har nu ett bokat besök hos läkaren redan nästa torsdag för att planera hur vi ska fortsätta.
Vi har ju köpt ett trepack och troligtvis kommer vi göra ett nytt fullständigt försök, alltså med stimulering, äggplock och återföring. Annars kan man byta ut ett fullständigt försök mot två frysförsök, alltså återföring av våra frysta embryon. Enligt sjuksköterskan jag pratade med var det vanligast att man gjorde fullständiga försök för att sedan ta de frysta om det behövs.

Jag hoppas att vi kan komma igång så fort som möjligt. Kanske så fort som dagarna efter nyår.

Då blir det fjärde gången gilt och nu måste det bara gå, annars blir jag trött på det här på riktigt!

Tack för alla fina kommentarer!

10 kommentarer:

  1. Det är bra att du inte gett upp utan tänker positivt så gott det går! Du har en enorm styrka! Vad skönt det måste vara att få en tid så snabbt hos läkaren!! Kram kram.

    SvaraRadera
  2. Jessica,Magnus,Klara o Hedvig9 december 2010 kl. 20:25

    Skönt att höra att du känner lite mer energi idag. Vi börjar hålla tummar,tår och tassar för nästa gång och att ni kan komma igång så snart ni känner er redo igen. Ta hand om varandra. Fjärde gången gillt! Då SKA det gå!

    SvaraRadera
  3. Konstigt..... Vist är det konstigt att man reser sig så fort igen och ser framåt. Du är en överlevare och jag med, nu får vi hoppas på 4:e gången gillt för oss båda :-)

    SvaraRadera
  4. Tänker på er! Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det märkligt att man orkar fortsätta efter motgång efter motgång. Hade någon frågat mig om jag skulle orkat detta för några år sedan så hade jag skakat på huvudet.

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig och skickar en ordentlig kram till dig!
    Bra att du redan blickar framåt.
    Kraam

    SvaraRadera
  7. Inte roligt att ert tredje försök inte gav något resultat, kan tänka mig att det är väldigt frustrerande! Hoppas fjärde gången vill sig! Konstigt så annorlunda det är på olika ställen, vi gjorde FET med de ägg vi hade från första äggplocket och gjorde inte någon ny stimulering. Trodde man hade rätt till x antal äggplock och därefter rätt till alla sina ägg i frysen.

    All lycka till! Kram J

    SvaraRadera
  8. Ivf-karusell: I det trepack vi har köpt kan man byta ut en fullständig stimulering mot två FET eller så gör man en fullständig stimulering och får förhoppningsvis fler ägg till frysen som går att användas senare. Ska höra med läkaren mer på torsdag hur allt fungerar.

    SvaraRadera
  9. Önskar dig all lycka och styrka och ork till att fortsätta med denna resa! Beundrar dig för ditt jäklaranamma, KRAM!

    SvaraRadera
  10. Kära bloggvän!
    Förstår att du har haft en riktigt tung dag, man hoppas ju ändå till någon liten % även om man blöder...
    Du är fantastisk som redan nu orkar se vidare och nej, ge för tusan inte upp! Helt rätt inställning där :)
    En dag blir det vår tur också. Kanske följs vi åt mot ett plus precis efter nyår då? Mna kan ju alltid hoppas och drömma, eller hur?
    Skickar många varmande och peppande kramar till dig!

    SvaraRadera