torsdag 6 september 2012

Blixtvisit till Mödravården

De två senaste dagarna har jag haft en känsla och en stark tanke om att Miraklets hjärta slutat slå. Vid tretiden idag mejlade jag vår barnmorska och berättade min oro. Hon ringde upp strax före fyra och jag fick en tid hos henne halv fem!

När jag kom dit hittade hon Miraklets hjärtljud nästan med en gång. Flera sparkar hördes också, men min krockkudde (moderkaka i framvägg) gjorde att jag inte kände någonting av dom.

Häftigt att höra hjärtljuden!! Med Dutt hann vi aldrig göra det så det här var första gången någonsin. Mannen missade det den här gången då han var på hemväg från Arlanda just då.  Han får vara med nästa gång!

Nu är jag lugn igen!

18 kommentarer:

  1. Vad skönt att du fick komma direkt! Och att allt var bra såklart :)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar BM du har. Kram

    SvaraRadera
  3. Det hade vi med till vårt mirakel. Fick extra tider vid oro.

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt att höra, skönt för dig att kunna släppa oron nu (lite iaf)! Kramis från oss

    SvaraRadera
  5. Va skönt att du fick en tid så fort och att allt var bra! Jag åkte också in ett par gånger och kollade när jag var orolig. Det känns oerhört skönt när man hör att allt är bra. Visst låter det lite som en galopperande häst! :)

    SvaraRadera
  6. Det finns en jättebra liten maskin som heter Angel Sounds genom vilken man kan höra barnets hjärtslag.. Jag vet att folk generellt avråder blivande mödrar från att skaffa en hjärtslagsmonitor då det kan vara svårt att hitta hjärtljudet i början av graviditeten och många blir då rädda i onödan, men jag kan varmt rekommendera den. Jag lyssnade på vår lilla pojkes hjärtslag från vecka 15 och plockade bara fram den från garderoben när jag kände mig ängslig. Väldigt behändig och lätt att använda, plus att du slipper åka till barnmorskan varje gång du känner dig orolig! :) Lycka till med allt! /Maria

    SvaraRadera
  7. Vad kul att du fick höra hjärtljuden. Det är något speciellt! Vilken härlig bm du har! Fantastiskt!

    SvaraRadera
  8. å ja visst e det underbart när man hör hjärtljuden, kan nästan sakna det ljudet ibland. Det är en otrolig känsla

    SvaraRadera
  9. Japp, jag köpte också en doppler att lyssna på hjärtljuden med. Tror den kostade 249:- på Teknikmagasinet. Jag tror jag använde den max tre gånger under graviditeten, men då behövde jag det verkligen och det var så skönt att höra lilla hjärtat slå!

    SvaraRadera
  10. Skönt att höra!
    Många kramar till er....

    SvaraRadera
  11. Världens härligaste ljud!!! Även jag hade en doppler från teknikmagasinet. Använde den sällan, men jisses vilken bra manick när jag nojjade som mest.
    Använde den tillochmed i slutet nån morgon när min lilla sov i magen..
    Jag hade moderkakan i framvägg och därför kändes bebisen inte så tydligt... Dessutom var hon lugn vilket inte gjorde min oro mindre.
    Bra av dig att kontakta bm istället för att grubbla!!!

    SvaraRadera
  12. Härligt att få LYSSNA på hjärtljuden, var väl fantastiskt? Kram!

    SvaraRadera
  13. Visst är det underbart att få bekräftat att Lillplutt växer och står i där inne i magen även om man inte känner något på utsidan. Vill tipsa om att Barnens hus har utförsäljning för att de ska stänga i Norrköping så nu kan du fynda bebiskläder i superkvalitet till Ullaredpris

    SvaraRadera
  14. Vad skönt för dig att få höra hjärtslagen. Visst är det häftigt?! Man blir så fylld med lycka av det där tuff-tuff-tåget, önskar att man kunde få en sån maskin med sig hem så man kan lyssna hur ofta man vill. Fortsätt njuta nu och ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  15. Klart att hjärtat skulle slå, det är ju Miraklet =) Önskar jag kunde snabbspola fram er. Om det finns någon rättvisa så blir du mamma till ett levande barn.

    SvaraRadera
  16. När jag går in på din blogg kommer det upp att caroline tjader kräver lösenord och användarnamn för att du ska kunna läsa ..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt, men nu har jag tagit bort hennes blogg från "Min blogglista". Vet ju att hon nu har lösenord på sin blogg, men jag förstår inte varför det ska krångla... Prova igen nu får du se.

      Radera
  17. I was recommended this blog via my cousin. I'm not certain whether this put up is written via him as no one else know such certain about my trouble. You're amazing!

    Thank you!

    Feel free to visit my webpage muffins rezepte

    SvaraRadera