söndag 30 september 2012

Magbild och namn

Idag finns det en ny magbild att beskåda här. Inte så stor skillnad sedan förra bilden då den är tagit i tisdags. Dessutom märkte jag att jag har samma tröja på de båda bilderna så de ser ganska exakt lika ut.

Tack för gratulationerna till vår blivande lillebror. Jag tycker det är skönt att veta vem det är som spökar därinne. Framför allt för att kunna säga han istället för den. Den känns ju så opersonligt...För mig kändes det också viktigt att veta för att graviditeten på något sätt blir mer verklig nu när jag vet att det är en pojke. Jag har nu lättare att anknyta till bebisen, än vad jag hade innan rutinultraljudet.

Någon undrade vilka namnförslag vi har. Det allra första namnet vi hade var Erik och det är ett namn som vi hade aktuellt även med Dutt. Sedan har det tillkommit ett antal namn på listan. Några är: Vidar, Arvid, Edvin, Olle, Valter, Vincent, Gustav, Cornelius, Cornelis och Alfons.
Just nu vet jag inte vilket namn som ligger närmast, men det är bra att ha en lista att kolla in ibland och även lägga till namn på...  

12 kommentarer:

  1. Så mysigt med en lillebror i magen! är så glad för er skull!

    SvaraRadera
  2. Erik tycker jag är jätte fint:) Jag var inne på att våran pojk skulle heta Leopold, men det tyckte inte hans pappa

    SvaraRadera
  3. Erik heter min lillebror som inte är så liten längre utan han som nyss var bebis har hunnit bli 19 år och 2 meter lång :)) älskar namnet Erik! Kort och klassiskt! Vidar är också väldigt fint. Ni får väl se hur han ser ut när han kommer. Kanske är det en Alfons, det vet man inte fören man ser sin skatt:)

    SvaraRadera
  4. Min systerson heter Vidar och det är ju jättefint. Vi funderade på Alfons som killnamn :)
    Alla era namn var fina! Kram!

    SvaraRadera
  5. Alla namn var fina tyckte jag. Gillar Alfons, Vidar och Vincent lite extra. Vå son heter Emilian, annorlunda och fint tycker vi, kanske ni också tycker? Så spännande :) Kramar om magen lite

    SvaraRadera
  6. Alla namn var fina.Erik står mig varmt om hjärtat.Storebror eller lillebror ja det är väldigt speciellt .För han är ju redan större än de andra fått bli .Han kommer bli storebror till era kommande barn men ändå är han lillebror i följd till de små liv som ej fick bli just stora.Det finaste av allt är att han är han och väldigt speciell och unik för er.Varmt lycka till fortsättningsvis! Vi hörs och ses.

    SvaraRadera
  7. Vilket namn ni än väljer kommer det bli perfekt, Dutt kommer vara så stolt över sin lillebror! Kram

    SvaraRadera
  8. Erik, Vidar å Arvid är mina favoriter på listan!

    Vet du förresten, i natt drömde jag om dig. Jag var ute å gick å plötsligt kom en hund fram å bet mig. Då såg jag hundägaren komma springande å så var det du med stor mage!

    Jag känner ju inte dig eller vet hur du ser ut men i drömmen stod jag där med en hunds käkar runt armen å allt jag tänkte var att oj, det är ju "hon i bloggen", undras om jag ska säga att jag känner igen henne å läser den. Komiskt nog verkade jag inte alls bli arg eller ha ont över hundbettet.

    SvaraRadera
  9. Jag gillar Erik mest! :) Malte, Viktor, Love, Benjamin och Joel tycker jag om också- fast dom hade ni ju inte på listan, men vem vet.. kanske ni lägger till nått ;)

    SvaraRadera
  10. Erik är fint det heter vår yngsta i andranamn så jag röstar på det ;) Fin mage btw!

    SvaraRadera
  11. Hej Anna! Alltid roligt att läsa din blogg, jag är så glad för din/er skull! jag röstar helt klart på Olle som är så fint.

    SvaraRadera
  12. tre nammnförslag: till min son hade jag tre namnförslag...Elton, Iwo och Noah:)..det blev en Noah!

    annars tycker jag att alfred är fint eller vincent:)..vi var inne på elliot en längre tid..fast vi tyckte inte det passade på en äldre man sen...

    vi hade två kriterier..det ska låta varmt, inte för långt och passa i alla åldrar:)

    SvaraRadera