torsdag 20 september 2012

Nu slipper jag...

att åka och köpa ett dyrt babynest för nu har jag sytt ett själv.
Totalt har det kostat mig 28 kronor då jag var tvungen att handla det snöre som man har för att dra ihop nestet med. Tyget är ett sånt tyg som mamma köpt för ungefär 100 år sedan och stoppning och madrass kommer från vår gamla soffa. Snacka om återvinning.

Jag använde mig av detta mönster, men också lite iniderinformation från Lilla Vilda... Så jag har helt enkelt blandat lite från dessa två. Och det blev bra!

11 kommentarer:

  1. Himmel så duktig du är. Önskar jag kunde knåpa ihop ett sådant! Kram Ninna

    SvaraRadera
  2. Är SÅ imponerad av din kunskap, du är så otroligt duktig!! :)

    SvaraRadera
  3. Vad fint och mer speciellt blev de nog då du hade chansen att använda tyg som fanns kvar från din mamma!
    Julian älskade sitt nest nu har han vuxit ur det men det var verkligen bra då han som minst :)
    Kramar från oss

    SvaraRadera
  4. Vad är en babyynest säger hon med en 4,5 åring och som planerar tillskott ;)) Förstår ju att bebisen ska sova i den men vad är syftet? Kanske något man bör skaffa om man har tur att bli gravid med nr 2 i vinter.

    SvaraRadera
  5. Fint det blev! Vad duktig du är!
    Jag betalade mycket för vårt babynest, men så gör man när man inte är tillräckligt duktig för att sy ett eget :-(.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kanonbra summa för något så fint! :-)
    Många kramar

    SvaraRadera
  7. Hihi ungefär samma för mig men det blev nog gratis... En gammal gardin, täcke och madrass, blev ett nytt neste! Till och med snöre hade jag :) Det är roligt att pyssla till bebisen

    SvaraRadera
  8. Jag har en 3-åring och har väl samma fundering som Therese GBG :)
    Har aldrig fattat vad man har dom till....

    SvaraRadera
  9. Ååh så fint. Börja ta beställningar här i bloggen så får folk köpa dom för typ 400 eller något. Kan ju vara kul att pyssla med när du är sjukskriven. :)

    SvaraRadera
  10. Ett babynest används när bebisen är nyfödd och några månader framåt. Det är en trång liten "säng" som kan göra att bebisen känner sig trygg. Man kan använda nestet i spjälsängen då sängen kan kännas stor i början, men även mellan föräldrarna i sängen eller i soffan eller vart som helst. Jag har ingen aning om vårt Mirakel kommer gilla den, men gör h*n inte det så har jag inte betalat så mycket för det ;-) Här finns lite information om babynest http://babynest.se/

    SvaraRadera
  11. Vi använder baby nesten på Prematuren, för att "hålla ihop" dom små liven så det känns varmt, tryggt och ombonat - precis som de är vana i livmodern! Dom finns i storlek från pyttesmå och upp emot större bebisar på ca 4 månader. Rekommenderas till alla :)

    SvaraRadera