fredag 21 september 2012

Inbjuden till bloggfrukost

För någon vecka sedan såg jag på Underbarabarn-mässans facebookflöde att de sökt bloggare som ville komma på mässa på en bloggträff. Det man skulle vara var att mejl sin bloggadress och redogöra för hur mycket besökare man haft det senaste halvåret.

Naturligtvis mejlade jag och igår fick jag et mejl om att jag är inbjuden till bloggfrukost den 12 oktober klockan 8.30 på Älvsjömässan. Jättekul! Tyvärr var min första tanke - hur ska jag ta mig dit till halv nio?? Jag som mår skit på framför allt förmiddagarna. Jag kollade upp tågen och för att vara på plats i tid måste jag åka från centralen klockan halv sju på morgonen, vilket innebär att jag måste åka hemifrån före sex.

Jag har inte bokat någon tågbiljett än, men det vore ju kul att få vara en vip-människa någongång... De bloggare som är inbjudna får alltså komma in på mässan innan den öppnar för allmänheten samt att man får en frukostpåse och en goodiebag.

Sista anmälan om man kommer är 6 oktober så jag har några dagar på att fundera, men jag tror att jag åker. Jag får väl proppa mig full med panodil samt sova på tåget. Eller hur, det borde ju funka ;-)

4 kommentarer:

  1. Gör en minisemester av det! = Åk dit dagen innan, shoppa eller gå på någon utställning om du orkar, ät middag på någon trevlig restaurang (får du inte mannen med dig finns det kanske någon annan som bor i Sthlm som du känner och vill träffa? Eller träffa några bloggläsare?), sov gott på något hotell i närheten av mässan, är förfrukost på hotellet i lugn och ro och gå sen till mässan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju faktiskt inte så dumt alls. Det ska jag fundera på! Tack för din idé.

      Radera
  2. Jag säger som föregående, ta dig upp dagen innan och installera dig på mysigt hotell, ät god middag och vakna i lugn och ro och ta dig till Mässan. Fredagsmorgonen brukar vara någorlunda lugnast dessutom, så förutom att du får en halvtimme innan alla andra dyker upp så hinner du se alla godbitar.
    Hoppas du tar dig upp!
    Mvh - en som också är inbjuden och som smygläser här ibland

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hittat nån att övernatta hos från dagen innan! Låter ju hur kul som helst så det där bör du inte missa. Hotell låter också som en fin idé om du har tid å råd förstås. Finns hotell vid Älvsjömässan men kanske ännu mysigare att ta nåt i stan. Mitt tips är i så fall vid Mariatorget för då kan du ta pendeln från Södra station fem minuter bort å det går jättesnabbt.

    SvaraRadera