onsdag 5 januari 2011

En ny erfarenhet

Idag har jag fått akupunktur. Det var helt klart en ny erfarenhet. Att frivilligt lägga sig på en brist och att någon annan sticker nålar i min kropp. Jag fick nålar i huvudet, handlederna, magen, knäna och fotlederna.

Det var inte så skönt när hon stack in nålarna men sedan kändes det inte. Den hon stack i magen pirrade till ordentligt och det skulle den tydligen göra. Sedan låg jag och slumrade i 25 minuter.
Om det förbättrar möjligheten med att lyckas med ivf vet jag inte, men den huvudvärk jag hade när jag kom dit var puts väck när jag gick därifrån. Så någon effekt hade det i alla fall.

Den här akupunktören brukar göra två behandlingar före äggplock och två efter äggåterföring. Därför har jag en ny behandling inbokad på tisdag.

4 kommentarer:

  1. Så spännande! Jag tror säkert det kan fungera. Om inte annat så har det säkert en avslappnande effekt och det är ju alltid bra när man försöker bli gravid. Lycak till nu!

    SvaraRadera
  2. Hej hopp!

    Hur mycket fick du betala? Var hon trevlig? Hur lång tid tog det?

    SvaraRadera
  3. Det kostade 300 kronor och det tog ca en halvtimme. Hon var ganska fåordig faktiskt, men hon verkade kunna sin sak. Hon hade en annan patient samtidigt som hon var hos medan nålarna "verkade", men då kunde man ju koppla av en stund.

    SvaraRadera
  4. Tänkte kolla om något sådant finns i våran stad också. Allt är värt att pröva. lycka till.
    Kram!

    SvaraRadera