tisdag 11 januari 2011

Nåldyna för andra gången

Idag var det dags för den andra akupunkturbehandlingen. Jag kan inte säga att såg fram emot den precis, men när jag väl var där som gick det ju bra.
Det känns ändå som det händer något i kroppen efter att man varit där. När jag gick därifrån idag hade jag lite känningar i magtrakten, vad det nu kan vara.

Jag hoppas att detta kan vara en hjälp på traven för en graviditet. Jag har nu också bokat in två behandlingar i nästa vecka, tisdag och torsdag.

Ikväll tar jag de sista sprutorna och i morgonkväll är det dags för den spruta som jag på något sätt känner är lite speciell - Äggmognadssprutan. Den spruta man tar ca 36 timmar före äggplock. Den ska tas på en exakt tid som man får från kliniken så då brukar jag sitta redo med sprutan och kolla in klockan.
Den sprutan har nästan blivit som en ceremoni på något sätt. Helt märkligt egentligen...

3 kommentarer:

  1. Hej, håller alla tummar för ert försök! Heja dig! Heja er!

    PS vad kostar akupunkturen? Sugen på att prova själv.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Thess: Tack för tummarna. Varje behandling kostar 300 kronor och jag kommer att göra fyra stycken under den här ivf:en.

    SvaraRadera
  3. Spännande, roligt att få höra lite om akupunktur ska testa det jag med några ggr innan det är dags för mig.
    Ha en bra kväll!

    Kram

    SvaraRadera