torsdag 23 februari 2012

Planen för en julbebis är klar.

I morse satt vi återigen hos distansläkaren. Jag trodde vi skulle slippa träffa henne på ett långt tag...
Tankarna om att vi inte skulle behöva göra det här kommer ju naturligtvis upp, men jag försöker att tänka att nu när situationen är som den är så är det här den verklighet vi lever i. I den verkligheten är det så att vi fortfarande kämpar för att bli gravid och det med hjälp av ivf.

Vår plan för hur läkarna ska ordna till en julbebis åt oss är nu klar.
Nästa torsdag kommer jag börja med Provera för att skjuta upp mensen cirka en vecka. Detta gör vi för att skulle vi köra på i den här cykeln normalt så hamnar äggplocket precis när mannen ska introducera ett nytt datasystem på hans jobb. Alternativet var ju naturligtvis att vänta en hel cykel till, men det kände vi inte för...

Mensen beräknas komma den 13 mars och då sätter jag igång med Menopur 375 enhet den 14 mars. Så beräknat äggplock och återföring beräknas bli runt mannens födelsedag den 28 mars.

Läkaren frågade flera gånger om vi orkade och jag svarade att vi måste orka. Så är det ju bara. Jag hade haft så mycket lättare att släppa ivf-tanken om jag aldrig på dessa sex återföringar vi gjort sett ett enda plus. Nu har vi sett plus två gånger och det på inom nio månader.

Vi måste orka!!

12 kommentarer:

  1. Önskar er så mycket lycka till!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. .. och det kommer ge utdelning!

    SvaraRadera
  3. Hej.. Har följt din blogg ett tag och jag är imponerad över att ni fortsätter och jag håller tummarna att ni får en julbebis.
    Här har man försökt att bli gravid i fem år och äntligen ska vi få IVF-behandling.. Ska starta med spray den 6/3 och ifall allt går bra ska vi få äggplock den 2/4..

    Hur har ditt humör varit under behandlingarna?

    kram

    SvaraRadera
  4. Och jag tänker bara: Hur orkar du/ni??

    Men jag är på ett annat ställe i livet. Jag måste acceptera att det inte går. Du har tid på dig. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska bli en julbebis!!

    många kramar!!

    SvaraRadera
  5. Visst orkar man med det, även om man haft det kämpigt så är ivf även en sak som man vill fortsätta med! Ni kommer klara detta, det kommer en bebis till jul! Lycka till gumman! Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas och tror på er att det går vägen denna gång för er.

    SvaraRadera
  7. Vi hade återföring den 29:e mars å då blir man beräknad 20 dec :-) vårt pyre kom så snällt den 21 dec. Så ni får också en julbebis då :-) håller tummarna

    SvaraRadera
  8. Då håller vi tummarna för att ni ska få en väldigt fin julklapp iår. Nu måste det väl ändå vara eran tur!

    SvaraRadera
  9. Ni har mitt fulla stöd, behöver du ork så bara hör av dig ska jag peppa dig. I år ska ni få världens bästa julklapp!

    Tack för gratulationen hos mig, ikväll ska jag ta tag i överföringen när mannen kommit hem :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Då startar vi med Proveran på samma dag :-) Håller tummarna hårt hårt för er. Kram!

    SvaraRadera
  11. Klart du orkar Anna! Längtan är ju så stor! Kramar!

    SvaraRadera