tisdag 7 februari 2012

Vad kan ni göra?

Tack alla söta, fina vänner där ute för alla kommentarer! Det värmer. Jag skulle vilja åka runt till er och tacka personligen för den värme ni ger. Tänk vilken roadtripp det skulle bli!!

Efter dagens minus så känner jag mig konstigt nog helt okej. Ovissheten är på något sätt mer tärande än att få svart på vitt. Visst finns tankarna där varför det int gick den är gången när vi nu till och med fick två embryon tillbaka.

Igårkväll när vi insåg att slutet var nära uttalade min man de orden som jag länge haft i tankarna, men inte riktigt sagt rakt ut "Jag vill inte adoptera". Där är vi på samma plan han och jag. Vi vill inte gå in i en adoptionsprocess.

Då återstår det att bekosta nya ivf-försök eller helt enkelt säga stopp. Att säga tack och hej till ivf-försöken är vi absolut inte heller redo för.

Då är det alltså återigen dags att gräva långt ner i plånboken och se om det finns några 50 000 eller så som ligger och skräpar... Kanske inte troligt...

Jag har idag fått mejl ifrån er där ni önskade att ni kunde göra något för oss i denna stund. Jag blir varm av tanken och har funderingar på att öppna en insamling för att kanske få in några kronor till våra kommande försök. Jag känner mig som girig person när jag tänker den tanken, men samtidigt varför inte? Får jag inte in några pengar så är det så och kommer det in några kronor skulle jag vara jättetacksam. Just nu har jag cirka 900 unika besökare per dag. Tänk om varje person skulle skänka 100 kronor. Det skulle blir mycket pengar!

Är jag girig som ens tänker denna tanke?

14 kommentarer:

  1. Jag har respekt och förståelse för hur ni känner angående adoption. Samtidigt tror jag att kanske behöver man avsluta "ivf:andet" innan man är redo för adoption. Så verkar det vara för många. Själva harvar vi på med båda parallellt och jag måste säga att det är adoptionen som får mig att hålla huvudet över vattenytan ofta. Vi kommer att få ett barn till slut. Och den dagen kommer jag inte längre sörja min infertilitet. (hoppas jag) Lycka till hur ni än väljer.

    SvaraRadera
  2. sjalvklart inte! starta en insamling bums. som du sager, manga backar sma. en hundralapp ar ingenting for var och en, och ar saker manga vill bidra. Du kan se det som betalning for en valskriven blogg sa slipper du kanna dig girig :) kram

    SvaraRadera
  3. Nej, jag tycker inte du är girig om du öppnar en insamling. Har faktiskt tänkt tanken själv då jag insett att det ändå kostar en del att att hålla på med IVF men det känns konstigt att fråga "hej vill du ha lite pengar" :P

    Ett förslag till alla bloggläsare, leta bland allting ni har hemma som bara står och lägg ut det på blocket eller tradera och skänk sedan pengarna till Anna! Alla vinner på det, ni får plats hemma, saken kommer till anvädning hos någon som vill ha den och Anna kan jobba på att bilda den familj de önskar sig.

    Vad säger ni?

    SvaraRadera
  4. Anna, jag beklagar sorgen.

    Tycker iden om insamling är en bea ide. Och ngt jag skulle vilja sponsra.
    Tanken på att det skulle lyckas är häftig, och att jag som anonym individ haft lyckan att fått barn efter mycket hårt arbete skulle kunna vara med och påverka er familj att utökas skulle kännas SKITBRA :-D

    Sätt igång och starta en fond. Många bäckar små :-D

    Styrke kramar, må bra kramar och värme kramar till er båda!

    SvaraRadera
  5. Starta en insamling!

    SvaraRadera
  6. Ingen dum idé alls. Alla som vill kan bidra med valfri summa och den som inte vill låter bli. Konstigare än så är det inte.

    SvaraRadera
  7. starta en insamling!! jag har inte mkt att ge mem alltid något. när man betalar själv betalar man för medicinerna då el går dom på högkostnadskortet? jag har endel oanvänd ny ivfmedicin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Medicinkostnaden går på högkostnadsskyddet, även när man går privat. Men det är ju 2200 kronor bara för medicinerna...

      Radera
  8. tycker det är en bra idé med insamling, jag ser det lite också som att jag "betalar" gärna lite för att få fortsätta läsa din blogg och följa dig!
    En sak bara, du skrev "om alla ger 10 kr" -tänk på att samlain som du använder tar 5% eller minst 10 kr per donation. Så ger man bara 10 kr tar samlain hela beloppet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg det efter att jag skrivt inlägget. Får ändra det!

      Radera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Jävla skit med minuset!! :(
    Bra att ni redan nu tänker framåt, väldigt bra plan med en insamling! Ett bidrag kommer från oss framöver :)

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  11. Insamling är en bra ide, det är ju frivilligt och efter alla pengar ni lagt ner inte alls konstigt. Vi ville heller inte adoptera, så jag förstår er helt och fullt.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag är frivillig att ge ett bidrag till er! Det är fan inte girigt!! När det för mig kostat 0 och inget att skaffa barn ska det inte behöva kosta något för er heller!!! Förstår inte varför man bara får 1-3 Ivf försök gratis av sjukvården..

    Skit med minus!! Jag som trodde så starkt på er den här gången!!!!

    KRAM

    SvaraRadera