onsdag 22 februari 2012

Stark minnesbild

Idag, när jag var hos Dutt och tände ett ljus, fick jag återigen en riktigt stark minnesbild från när Dutt kom till världen. Exakt samma minnesbild har jag haft förut och skrivit om här på bloggen.
 När ängeln till barnmorska kommit in till oss och undrar om vi visste att det var en pojke. Vi visste ju inte det och allt som hänt den senaste tiden då gjorde att det var oerhört svårt att ta in.

När jag var hos Dutt idag kom den händelsen upp så starkt i tanken och när det händer så känns det som världen rasar för en stund. Ögonen tåras nästan med en gång, men på något sätt så försvinner minnesbilden ganska snabbt igen och livet fortsätter att rulla på.

Ja, tänk om vi hade haft den där lilla pojken hos oss nu.

7 kommentarer:

  1. Ja, tänk om du hade haft din pojke hos dig nu och jag hade haft min flicka. Tyvärr ville livet och ödet annorlunda...Massa kärlek och kramar till dig! <3

    SvaraRadera
  2. Om du haft Dutt hos dig skulle livet varit underbart och du hade inte behövt att kämpa så, livet är så orättvist! Men du kommer snart få ett barn till, det vet jag! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag känner det där då och då. Just att världen rasar för några minuter. Så är man där igen... plockar ihop sig och fortsätter ett tag till. <3

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du är stark som klarar att vara en stund i den händelsen med alla känslor som det medför. Kram

    SvaraRadera
  5. Önskar verkligen så att du hade fått behålla Dutt.
    Följer dig i din blogg och kommer att fortsätta göra det så länge du bloggar. Under 2012 ska bara denna blogg bli en mammablogg. Så är det bara. Stor kram <3

    SvaraRadera
  6. Haha...snacka om noll koll :) Under 2013 ska det ju vara.

    SvaraRadera
  7. Känner igen detta så väl - tänk bara om allt hade varit annorlunda. Hoppas att framtiden blir ljus!

    SvaraRadera