söndag 5 februari 2012

Ruvardag 10 - Total tortyr

Jag har gått igenom fem ruvarperioder tidigare, men den här är den värsta jag varit med om. Rena rama tortyren! Minutrarna och timmarna går baklänges. jag trodde aldrig jag skulle säga att en helg varit för lång, men så är det verkligen.

Oron, rädslan och skräcken är skyhög i det här huset just nu. Jag håller andan när jag är på toa. Mannen håller andan medan jag är där, men än så länge har vi i alla fall kunnat andas ut en kort stund efter varje toabesök.

Tårarna finna innanför ögonlocken hela tiden för jag är så jävla trött på det här just nu. På eftermiddagen gick jag och lade mig i sängen och försökte sova bara för att tiden skulle gå, men jag lyckades inte ens göra det. Sova som är det bästa som finns.

De känningar som jag haft den senaste veckan har jag under dagen inte känt av lika mycket som tidigare, vilket också naturligtvis ökar oron för att det har misslyckats. "Rinnkänslan" därnere har ökat vilket gör att man föreställer sig floder av blod i byxorna, men som sagt än så länge inget blod.

Just nu är det oerhört jobbigt och jag är beredd på ett stort nederlag på torsdag. Hur jag kommer klara det vet jag inte och innerst inne hoppas jag att jag slipper tänka på det.

Hoppet vacklar just nu och det känns jobbigt då jag tidigare varit så säker på min sak. Att detta ska gå.

Just nu behöver jag era tankar och hållna tummar mer än tidigare. DET MÅSTE GÅ!!

29 kommentarer:

  1. Du har mina tankar o tummar!

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna, den här gången ska det bara gå!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker också på dig. Jag hoppas att det är er tur nu.

    SvaraRadera
  4. Hoppas det går vägen för Er den här gången!

    SvaraRadera
  5. Det är tortyr... Och vi har en hel vecka kvar....... :(

    Många KRAMAR till er!!

    SvaraRadera
  6. Sannerligen tortyr dagar ! Samma för mig här...molvärk från o till..(känns både bra o dåligt)..illamående o trött..(men det kan ju dessvärre likaväl bero på lurande vaggisar).. Djupanalys vid toabesök... Fasar för testdag..men gud vad jag önskar o få se ett + !! Och jag önskar SÅ innerligt att du också får ett plus !!!
    Kram T

    SvaraRadera
  7. Jag tänker på er och jag släpper inte tummarna, jag lovar! Stor kram

    SvaraRadera
  8. Ni är i mina tankar och jag har fortfarande bra känslor om att ni ska lyckas den här gången.

    SvaraRadera
  9. Detta kommer att gå bra Anna, vi tror på er och Hoppen! Det bli en fin torsdag för er! Jag håller tummarna för er! Kram

    SvaraRadera
  10. Åh vad jag håller tummar och tår för er!! Största varmaste kram till er, hoppas på Hoppen!

    SvaraRadera
  11. Jag håller alla tummar och tår som jag bara kan!!!!

    SvaraRadera
  12. Du har både mina tankar och tummar! (Och mina tummar är grymma, har ju för tusan sex stycken nu.;))

    Kämpa lite till så ska du få se ett plus på torsdag och två fiiina bebisar till hösten!
    KRAM

    SvaraRadera
  13. Håller tummarna mer än vanligt!!

    SvaraRadera
  14. Jag tänker och tänker och hoppas och hoppas på ett plus på torsdag....förstår att ni önskar att tiden skulle gå fort!!!

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  15. Här hålls det tummar,tår och tassar så extremt hårt så tummarna,tårna och tassarna har domnat bort. Hope och Joy: det är bestämt att ni stannar kvar och därmed basta! Vi vill träffa er i höst, det är inget att diskutera, ni stannar och flyttar in och bor kvar fram till hösten, därmed basta!

    SvaraRadera
  16. Tankar och tummar har du från mig - alltid! Och jag fick ju mens idag så det ska ju inte finnas något kvar till dig :) Jag tror fortfarande du hade en nidblödning häromdagen.
    Må tiden rinna iväg fort för dig nu och ge dig ett fett plus på torsdag! Eller... tjuvtesta?
    Stor kram!

    SvaraRadera
  17. Anna, så klart att jag inte är lika nervös som du. Men jag är dock tok nervös inför varje uppdatering från dig. "Inge blod" så måtte de stå på varje blogg inlägg. När jag inser det kan jag pusta ut.

    Jag har en sådan stark mag känsla inför ert kommande plus. Klart det kommer gå bra. Varför skulle det inte det?! Alla förutsättningar fanns/finns där!

    Så koppla av så gott det går.. och fortsätt tänk att du är gravid tills motsatsen är bevisad. (så som du skrev då ni åkte hem från Göteborg)
    I ett "vanligt" grav försök vet man inte ens om spermien hittade ägget fram till testdagen. För er del är 50% avklarat. "Hoppen" skulle bara boa in sig hos dig ;)

    Önskar dig nu braa dagar.
    Massa styrke kramar från mig!

    SvaraRadera
  18. Håller tummarna! "Rinnkänslan" är ju ett gott tecken då ökad flytning är vanligt vid graviditet, och det har ju inte kommit något mer blod...,verkar lovande! Nu ska det lyckas; )

    SvaraRadera
  19. Åh jag håller tummarna stenhårt!! Jag hoppas så att det går vägen! Styrkekramar

    SvaraRadera
  20. Jag bär hela er lila familj på insidan!

    SvaraRadera
  21. Håller tummarna hårt hårt för er!!!!

    SvaraRadera
  22. Jag tänker på er lilla familj och håller tummarna för er extra mycket den här veckan!

    Sofie

    SvaraRadera
  23. Det ska gå!!!! Här är fler tummar o tår för er!
    Kramar

    SvaraRadera
  24. Det är klart att det ska gå! Hoppet, (hoppen) är det sista som överger människan!

    SvaraRadera
  25. Stor kram finaste Anna, jag håller mina tummar det allra hårdaste jag kan! Tänker på er <3

    SvaraRadera
  26. Åh vad jag hoppas att ni ska lyckas denna gång!
    Ge aldrig upp!
    Mina tankar är hos er ♥
    Stor kram, Snigelkatt från FL

    SvaraRadera
  27. Hej, jag skrev för några dagar sedan. Vi ligger exakt lika i ruvningen och idag plussade jag :)!! Kunde inte hålla mig längre, var så nervös efter mensverk hela natten.. Så tycker du också ska testa nu!!!! Håller tummarna!!!!
    Helena

    SvaraRadera