måndag 6 februari 2012

Ruvardag 11 - är det över?

Idag har jag inte haft några direkta känningar och nu för en timme sedan var det rosa när jag torkade mig.

Hoppet bara faller av mig och jag hamnar i det djupaste och mörkaste hål.
Jag vet att man kan ha blödningar trots att man är gravid.
Jag vet att man inte behöver några symtom när man plussar.
MEN. Det spelar ingen roll. I min ivf-värld är det aldrig bra med varken rosafärgat eller rödfärgat blod.

Jag och mannen är nu inställda på att detta försök har gått åt helvete och har nu gråtit över det i soffan.

I morgonbitti blir det tjuvtest för att få någon klarhet i hur det står till egentligen.

21 kommentarer:

  1. Jag fortsätter att hålla tummarna tills vi vet vad testet visar - håll ut till imorron bitti och trilla inte för långt in i framtiden. Tänker på er

    SvaraRadera
  2. Hoppas hoppas det är falskt alarm!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nej Nej Nej!!!

    Jag fortsätter att hoppas och tro att det här kommer gå bra!! Och vännen min, OM du tjuvtestar i morrn, gör ändå om testet på RÄTT testdag!! LOVA DET!!!!

    kramkramkramkramkram <3

    SvaraRadera
  4. Hoppas oxå de där dumma rosa va falsk larm..

    SvaraRadera
  5. Skickar en kram och fortsätter att hålla tummarna!

    SvaraRadera
  6. Jag håller tummarna för morgondagens tjuvtest! Jag är likadan, tänker att blod/rosa är lika med minus, men som du skriver så behöver det faktiskt inte vara så.

    BRA att du tjuvtestar tycker jag, för att åtminstone ta död på alla jobbiga tankar kring ruvandet! (Om du förstår vad jag menar.. tankar som är jobbiga har man ju alltid i vår sits men..)

    Lyckokramar i massor

    SvaraRadera
  7. Jag ser också rosa och blod är lika med minus. Testa imorgon och få klarhet!

    Jag hoppas att du blir glatt överraskad.

    MASSOR AV KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Tjuvtesta imorgon!!! Fortsätter hålla tummar och tår!!!

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna för Hoppen imorgon, visst får ni ett fint plus!!!! Kram

    SvaraRadera
  10. Kan det vara så att man kan förlora ett embryo och att det andra stannar? Sa du inte att ett av äggen var "lite mindre bra" än det andra? Hur blir det då? Får man som mens då eller som ett "missfall" trots att det andra är kvar?

    Hoppas på det bästa, att båda stannar, men åtminstone att ett av dom blir kvar. Testa imorgon, så slipper du oroa dig och fundera. Är det gjort så är det gjort och så behöver man inte dra ut på det mer- oavsett resultatet- eller?

    Lycka till nu!! Håller tummarna!
    Anna i gbg....

    SvaraRadera
  11. Hoppas att det bara är oskyldigt blod.

    Kramar!

    SvaraRadera
  12. Finaste du, jag hoppas att testet imorgon visar att allt är bra. Blod är ångest av enorma proportioner, men som du säger kan det bli bra ändå!

    Kan det inte vara så att ett litet Hopp fäst och att blodet kommer av att det andra inte fäst? Det här MÅSTE bara gå vägen, många kramar

    SvaraRadera
  13. Här fortsätter vi att hålla tummar,tår och tassar. Det rosa MÅSTE vara falskt alarm, det bara måste vara så. Jag och alla alla alla andra i hela världen har ju bestämt att Hopp(en) ska hänga kvar, flytta in, bo in sig ordentligt och stanna till hösten. Många kramar

    SvaraRadera
  14. Jag fortsätter att hålla mina tummar! Det måste finnas någon form av rättvisa och då är detta falsklarm! Hoppas verkligen att du får se ett plus, du/ni förtjänar det så mycket och ni förtjänar ännu mer att om 9 månader få höra ert barns första skrik. Kom igen nu hoppet svik inte!

    SvaraRadera
  15. Ååå, jag vet hur den där hemska känslan är! Jag hoppas så att du/ni har fel och skickar en önskning till er i natt!
    Kramar till dig långt borta!

    SvaraRadera
  16. Jag håller tummarna för att det är en liten i magen!/Kram Nilla.

    SvaraRadera
  17. Åh vännen vet inte vad jag ska skriva. Du och jag har längtat efter barn lika länge. Hur gör man när hoppet försvinner från en om och om igen efter 4 års längtan? Jag vet inte, har verkligen inga bra svar men du ska veta att jag tänker på er massor. Jag håller såklart också tummarna för att hoppet inte är ute än!!!!!
    Många varma kramar

    SvaraRadera
  18. Håller tummen och hoppas på det bästa. Det är ni verkligen värda!

    SvaraRadera
  19. A, det är hårt att känna de känslorna och oron. Jag hoppas din natt ändå ger dig sömn och att det sker ett mirakel! Kram och tack för din Award

    SvaraRadera
  20. A, det är hårt att känna de känslorna och oron. Jag hoppas din natt ändå ger dig sömn och att det sker ett mirakel! Kram och tack för din Award

    SvaraRadera